دانشجویان معلول نگران پرداخت شهریه نباشند / سامانه دانشجویی باز می‌شود
کد خبر: 3947943
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

دانشجویان معلول نگران پرداخت شهریه نباشند / سامانه دانشجویی باز می‌شود

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه شهریه دانشجویان معلولی که مشمول قانون تحصیل رایگان هستند پرداخت می‌شود، گفت: سامانه دانشجویی بهزیستی هفته آینده برای افرادی که ثبت‌نام نکرده‌اند مجدداً باز می‌شود.

به گزارش ایکنا، مجید رضازاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور، امروز 27 دی‌ماه، در جمع خبرنگاران به تشریح نحوه پرداخت شهریه افراد دارای معلولیت پرداخت و با تأکید بر اینکه دانشجویان معلول نگران قطع شهریه نباشند، گفت: براساس قانون معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید هفت دهک پایین مشمول تحصیل رایگان هستند و برای تحقق این موضوع، قانون وظایفی را برای سازمان بهزیستی، سازمان سنجش و سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته است تا دانشجویان معلولی که شرایط فوق را دارند به صورت رایگان در دانشگاه‌‌ها تحصیل کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه دانشجویی برای ثبت‌نام دانشجویان معلول، گفت: به کمک این سامانه به صورت منظم، دقیق و با سرعت بالا اطلاعات افرادی که مشغول تحصیل رایگان هستند را جمع‌آوری می‌کنیم. این سامانه سه ماه پیش راه‌اندازی و از دانشجویان خواسته شد اطلاعات خود را براساس نوع معلولیت و دلیل تحت حمایت بهزیستی بودن بارگذاری کنند.

رضازاده به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویانی که در دانشگاه‌‌های دولتی مشغول تحصیل هستند نیز اشاره و اعلام کرد: براساس آئین‌نامه اجرایی مصوب هیئت دولت پرداخت هزینه تحصیل به صورت 100 درصدی برای معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید هفت دهک پایین الزامی است. این امر برای دانشجویانی که در مرحله اول اطلاعات خود را وارد سامانه کرده‌اند محقق شده و شهریه‌ این افراد در حال پرداخت است.

وی اضافه کرد: علاوه بر معلولان، تحصیل فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی، چه فرزندانی که در مراکز بهزیستی یا در خانواده جایگزین حضور دارند و چه افرادی که زندگی مستقلی را‌ آغاز کرده و یا فرزندپذیر شده‌اند نیز به صورت 100 درصد رایگان است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی، افزود: معلولان خفیف و معلولانی که در سه دهک بالا هستند به دلیل هزینه‌های اضافی که معلولیت بر زندگی آنها تحمیل می‌کند نیز مشمول دریافت کمک هزینه برای شهریه دانشگاهشان هستند. البته این گروه در قانون ذکر نشده اما براساس قوانین حمایت از معلولان، افراد نیازمند و افراد آسیب‌پذیر و با مصوبه شورای معاونان بهزیستی این گروه نیز مشمول پرداخت بخشی از شهریه شده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد: دانشجویانی که وارد دانشگاه شده‌اند شهریه برای آنها پرداخت می‌شود پس نگران شهریه نباشند. افرادی که براساس قانون باید 100 درصد شهریه آنها پرداخت شود اگر در سامانه دانشجویی ثبت‌نام نکرده‌اند نیز نگران نباشند چراکه از هفته آینده سامانه مجدداً باز می‌شود و می‌توانند اطلاعات خود را بارگذاری کنند.

انتهای پیام
captcha