مراسم تودیع و معارفه دادستان مهاباد برگزار شد
کد خبر: 3948967
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱

مراسم تودیع و معارفه دادستان مهاباد برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه دادستان مهاباد، یکم بهمن‌ماه با حضور علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه داداستان مهاباد برگزار شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، یکم بهمن‌ماه، در مراسم تودیع و معارفه دادستان مهاباد، اظهار کرد: دادستان جایگاه خطیری به عنوان یکی از ارکان مؤثر در دستگاه قضایی و مدعی‌العموم سمبل و نماد امنیت بوده و در حفظ حقوق عامه و صیانت از اموال و انفال و منابع ملی و جلوگیری از ترک فعل مدیران در این رابطه نقش محوری و برجسته دارد.

وی افزود: حضور دادستان به خودی خود منجر به احساس امنیت شده و باید سیاست‌های قوه قضائیه برای آن‌ها بیش از پیش تبیین شود و مسئولیت رئیسان و دادستان‌ها در عملیاتی کردن سند تحول قضایی، به موضوع مقابله جدی با مظاهر فساد بپردازند.

گروسی بیان کرد: مقابله با انواع مختلف فساد امروزی، مطالبه جدی مردم و مقام معظم رهبری از دستگاه قضا به طریق اولی و سایر دستگاه‌های حاکمیتی است.

وی ادامه داد: باور دینی ما بر این است که مسئولیت و اموالی که در اختیار یک مدیر قرار داده شده، امانت است و حق تخطی از آن را ندارد. او باید طبق موازین قانونی و شرعی از این امانت حفاظت کند و از آن به نفع شخصی خود استفاده نکند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: قوه قضائیه در مقوله مبارزه با مظاهر فساد، هیچ‌گونه خط قرمزی ندارد و هر شخص و مکانی که در موضع فساد قرار گیرد، با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی و سایر مراجع مرتبط ورود خواهد کرد و ناخوشایندی و تکدر افراد و اشخاص منتفع از تضییع اموال عمومی و بیت‌المال مانعی در انجام وظایف و مبارزه با فساد در قوه قضائیه نخواهد بود.

 وی افزود: قوه قضائیه در صیانت از نیروها و مدیران انقلابی و دلسوز نظام مصمم و جدی عمل می‌کند. امروزه خط فکری دشمن در حوزه نرم‌افزاری ایجاد ناامیدی در صفوف آحاد مردم و تلاش برای القای مدیران ناشایست در نظام جمهوری اسلامی هستند و باید عملکرد فرد فرد ما به گونه‌ای باشد که نتیجه و خروجی آن موجب بالا رفتن اعتماد عمومی مردم به نظام و افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضائیه شود.

گروسی گفت: تلاش جدی در ختم پرونده‌های رسوبی و معوقه تا پایان سال جاری و ارتقای رتبه ابلاغ الکترونیکی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های دادرسی الکترونیکی و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اهتمام جدی در حمایت از تولید در راستای پیگیری سیاست اقتصاد مقاومتی و منویات ریاست معظم قوه قضائیه باید انجام گیرد.

یادآور می‌شود، در این مراسم، پور‌اکبر به عنوان دادستان جدید مهاباد معرفی و از زحمات و خدمات حیدری دادستان سابق تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha