موفقیت مؤسسات قرآنی در فضای مجازی در گرو رویکردهای هنری است
کد خبر: 3950179
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

موفقیت مؤسسات قرآنی در فضای مجازی در گرو رویکردهای هنری است

مدیر مؤسسه هفت آسمان معرفت گفت: اگر مؤسسات قرآنی با رویکرد هنری و تأمین محتوا در فضای مجازی فعالیت کنند، مخاطبان بیشتری جذب می‌کنند و بُرد فعالیت‌هایشان بیشتر می‌شود.

رویکرد هنری؛ رمز موفقیت مؤسسات قرآنی در فضای مجازی

ولی‌الله جعفری، مدیر مؤسسه هفت آسمان معرفت در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه در فضای مجازی، اظهار کرد: این مؤسسه در فضای مجازی صاحب دو کانال به نام‌های «مجله هفت آسمان»، ویژه بزرگسالان و «ستاره شو» برای نوجوانان است. اکثر مطالب و محتوای این دو کانال از سوی گروه رسانه که زیرمجموعه گروه مهندسی فرهنگی مؤسسه است، تأمین می‌شود و عمده کار آنها، ساخت فیلم و تیزر است. در واقع سعی می‌شود مطالب کانال‌ها تولید خود مؤسسه باشد.

وی افزود: گروه مهندسی فرهنگی کارهای متعددی بر عهده دارد که در فضای مجازی، مسئول تأمین محتوای کانال‌های مؤسسه است. تولیدات مربوط به فضای مجازی شامل دو دسته فنی و محتوایی است که تولیدات محتوایی در گروه پژوهش و تولیدات فنی در گروه رسانه آماده می‌شود.


بیشتر بخوانید: 


مدیر مؤسسه هفت آسمان معرفت اضافه کرد: مؤسسه قبلاً صاحب یک کانال در تلگرام بود و نزدیک به دو سال است که این کانال دیگر فعال نیست. در حال حاضر در پیام‌رسان‌های ایتا، سروش و واتساپ فعالیت می‌کنیم، ولی عمده فعالیت مؤسسه به پیام‌رسان ایتا مربوط می‌شود.

جعفری تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مؤسسه هفت آسمان این است که آموزه‌های قرآنی را به شکل غیرحضوری تبلیغ و ترویج می‌کند و کلاس‌های حضوری ندارد. با توجه به شرایط امروزی که مردم تمایل بیشتری به فعالیت‌های غیرحضوری دارند، طرح ما از سال‌های قبل این بود که تمام فعالیت‌های مؤسسه در خصوص موضوعات قرآنی و فرهنگی به شکل غیرحضوری باشد و از همان زمان نیاز به فضای مجازی را احساس می‌کردیم. در واقع فعالیت مؤسسه در فضای مجازی به قبل از شیوع کرونا برمی‌گردد، ولی این اتفاق مزید بر علت شد و ثابت کرد که فعالیت‌های غیرحضوری در شرایط امروزی مفیدتر است و بیشتر جواب می‌دهد. مجموعه‌ای که در فضای مجازی فعالیت می‌کند، مخاطبان بیشتری خواهد داشت، برد فعالیت‌هایش بیشتر می‌شود و یقیناً موفق‌تر است.

وی در خصوص استفاده مؤسسات قرآنی از فضای مجازی، گفت: مؤسسات باید از کپی‌کاری دوری کنند، شاید این کار در کوتاه‌مدت جواب دهد، ولی در بلندمدت این‌طور نیست. اگر هر مجموعه و مؤسسه‌ای بتواند خودش مطالب و محتوا تولید کند، موفق‌تر است و تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. از طرف دیگر، استفاده از رویکرد هنری و ابزارهای روز برای قوی و غنی‌تر کردن تولیدات در مجموعه‌های قرآنی خیلی احساس می‌شود و مجدداً تأکید می‌کنم که باید از کپی‌کاری پرهیز شود.

انتهای پیام
captcha