اولویت مسائل تربیتی و اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه فرهنگیان
کد خبر: 3951265
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد:

اولویت مسائل تربیتی و اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و ورود به دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: در دانشگاه فرهنگیان اولویت با تربیت و اخلاق حرفه‌ای است، و باید تلاش کرد تا انسان مؤمن و الگو تربیت کند. معلم از الگوهای ذهنی فراگیران است و خواسته یا ناخواسته در ذهن آنان اثر می‌گذارد.

به گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه فرهنگیان، خنفیر در مراسمی به مناسبت دهه مبارک فجر بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان براساس گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه‌های پاک و با کمترین مشکل است. این خود حاصل تربیتی است که همکاران در استان‌ها، ستاد و مراکز و پردیس‌ها پیگیری، کنترل و رصد می‌کنند.
 
وی شورای انضباطی را از ارکان مهم دانشگاه‌ها دانست و افزود: تشکیل شورای انضباطی در مجموعه آموزش عالی فرصتی است برای خودپایی و سیستم‌پایی که امروزه بسیار از پایش شدن توسط دیگران، مهم‌تر است.
 
وی فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان را مرتبط با تربیت نسل آینده طی دوره 30 سال برشمرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان قرار است افرادی را تربیت کند که عهده‌دار پرورش نسل آینده هستند، پس باید در پاک نگهداشتن و بی اشکال بودن این دانشگاه اهتمام ویژه داشته باشیم.
 
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به چیرگی و اولویت تربیت در دانشگاه فرهنگیان گفت: در دانشگاه فرهنگیان اولویت با تربیت و اخلاق حرفه‌ای است، و باید تلاش کرد تا انسان مؤمن و الگو تربیت کند. معلم از الگوهای ذهنی فراگیران است و خواسته یا ناخواسته در ذهن آنان اثر می‌گذارد.
 
وی در ادامه بر برگزاری کارگاه‌های اخلاق حرفه‌ای در این راستا اشاره و بیان کرد: در برگزاری کارگاه‌ها انتقال مهارت، رهنمود و عمل باید مورد توجه باشد، و به این پرداخت که چگونه می‌توان یک آموزه را در ذهن متربی درونی کرد.
 
رئیس شورای انضباطی تجدیدنظر دانشگاه با تاکید بر اهمیت پیشگیری پیش از درمان و حل مسئله و لزوم آموزش مدیران، کارکنان و دانشجو معلمان در این خصوص، ادامه داد: نوع برخورد با مسائل و آموزش در این راستا می تواند راهگشا باشد.
 
وی با اشاره به ظرافت و دقت کار تربیت و شورای انضباطی، افزود: اگر اهل تربیت هستیم مسیر و روش دارد، دانشجو معلم و جوان در حال تکامل است و باید در این راه به آنان کمک کرد.
 
خنیفر در پایان با تاکید بر اهمیت برخورد مناسب با هریک از مسائل، بر اهمیت بهره‌گیری از تجارب دیگر دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در شورای انضباطی باید دانشی ومحققانه ورود کرد.
انتهای پیام
captcha