کارگردان فیلم «مصلحت»: گریم فرهاد قائمیان ایده‌ای از چهره آقای گیلانی نبود
کد خبر: 3951964
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
بر پرده نقره‌ای جشنواره/ 7

کارگردان فیلم «مصلحت»: گریم فرهاد قائمیان ایده‌ای از چهره آقای گیلانی نبود

حسین دارابی گفت: فیلم ما از یک محور کلی صحبت می‌کند و هیچ کاراکتری را همسان‌سازی نکردیم. گریم فرهاد قائمیان نیز ایده‌ای از چهره آقای گیلانی نبود.

به گزارش ایکنا، نشست پرسش و پاسخ فیلم «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی با حضور کارگردان، محمدرضا شفاه (تهیه‌کننده)، سهی‌بانو ذوالقدر، وحید رهبانی، نازنین فراهانی، امیر نوروزی (بازیگر)، آرش قاسمی (صداگذار)،  روزبه رایگا (مدیر فیلمبرداری)، سیاوش کردجان (تدوینگر) و با اجرای علیرضا غفاری شب پانزدهم بهمن‌‌ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای نشست، غفاری با تسلیت به مناسبت درگذشت علی انصاریان به دلیل ابتلا به ویروس منحوس کرونا برای بازماندگان خواستار صبر جمیل شد و از حضار درخواست کرد یک دقیقه به احترام این عزیز از دست رفته بایستند و سکوت کنند. در ادامه مصاحبه ویدئویی علی انصاریان که دی‌ماه در ستاد جشنواره سی‌‌ونهم فیلم فجر و به خاطر بازی در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده از او ضبط شده بود، برای حاضران در سالن نمایش داده شد.

در ادامه حسین دارابی درگذشت علی انصاریان را تسلیت گفت و درباره ساخت فیلم «مصلحت» بیان کرد: در باشگاه فیلم سوره وقتی می‌خواستیم کار امسال را انتخاب کنیم، در میان فیلمنامه‌های موجود این متن را برای ساخت برگزیدم.



دارابی درباره گریم فرهاد قائمیان و شباهت آن به یکی از شخصیت‌های سیاسی گفت: فیلم ما از یک محور کلی صحبت می‌کند و هیچ کاراکتری را همسان‌سازی نکردیم. گریم فرهاد قائمیان نیز ایده‌ای از چهره آقای گیلانی نبود. درباره پایان‌بندی کار هم بسیار صحبت کردیم. من بسیاری از کلیشه‌های سینمایی را دوست دارم و از آن‌ها استفاده می‌کنم، چراکه کارکرد دارد.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله در فیلمسازی برای من برقراری ارتباط مخاطب با فیلم بود. فکر کردم سکانس آخر فیلم این‌گونه مورد پسند بیشتر مخاطبان قرار می‌گیرد. برایم مهم بود فیلمی را بسازم که احساسات ‌مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد و با حال خوب از سینما بیرون برود. در ضمن استراتژی ما این بود که فیلمی درباره دهه‌های گذشته بسازیم که متفاوت از دیگر آثار این‌گونه بوده و پر طمطراق باشد.

تهیه‌کننده فیلم نیز اعلام کرد: موضوع «عدالت» بحثی همیشگی و پراهمیت است و لازم است درباره آن توضیح دهیم و این یکی از رسالت‌های سینماست. در همین راستا مردم مطالبات خود را در این فیلم مشاهده خواهند کرد.

دارابی با بیان اینکه بازخورد مخاطب برای ما خیلی مهم است، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که بر مبنای سلیقه مخاطب برای اکران عمومی در تدوین تغییر ایجاد کنیم.

حسین دارابی در پایان این نشست، از عوامل باشگاه فیلم سوره و سازمان اوج تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha