اخراج نماینده اسلام‌ستیز از عضویت در کمیته‌های سنای آمریکا
کد خبر: 3952188
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

اخراج نماینده اسلام‌ستیز از عضویت در کمیته‌های سنای آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا «مارجوری تیلور گرین»، نماینده افراطی و اسلام‌ستیز را از دو کمیسیون این مجلس اخراج کرد.

اخراج نماینده اسلام‌ستیز از عضویت در کمیته‌های سنای آمریکا
به گزارش ایکنا؛ به نقل از سی ان ان، مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه (۴ فوریه) با اکثریت آرا «مارجوری تیلور گرین»، نماینده افراطی و اسلام‌ستیز را از دو کمیسیون آموزش و کار و همچنین کمیسیون بودجه اخراج کرد.
 
چندین هفته است که رفتارها و گفتارهای جنجالی مارجوری تیلور گرین که به تازگی از ایالت جورجیا برای عضویت در کنگره انتخاب شده، در صدر اخبار رسانه‌های جمعی ایالات متحده قرار گرفته است.

رفتارها و گفتارهای او مخالفت‌های زیادی حتی در میان هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه او برانگیخته است. این نماینده ۴۶ ساله از مبلغان پرشور انواع و اقسام تئوری توطئه است. او هنوز هم رأی نیاوردن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را حاصل دستکاری و تقلب می‌داند.  
 
ستنی هویر، رئیس فراکسیون اکثریت دموکرات در مجلس، پیش از رأی‌گیری درباره وضعیت مارجوری تیلور گرین، به شدت از رفتارها و اظهارات او که آن را توهین به همکاران و حمایت از خشونت سیاسی خواند انتقاد کرد.

این نماینده در دفاع از خود برخی از موضع‌گیری‌های پیشین خود را پس گرفت. او با ابراز تأسف از گفته‌های گذشته خویش تصریح کرد که به چیزهایی اعتقاد داشته که حقیقت نداشتند.

او که از حامیان فعال قانون آزادی حق حمل اسلحه است از افراطی‌ترین نمایندگان دست‌راستی شناخته می‌شود.

گرین حدود دو سال پیش در واکنش به انتخاب ایلهان عمر و رشیده طلیب نمایندگان مسلمان به نمایندگی کنگره، در پیامی ویدیویی از «هجوم اسلام» سخن گفت. وی همچنین سوگند خوردن نماینگان مسلمان کنگره به قرآن را باطل خواند و خواستار سوگند خوردن آنها به انجیل شد.

در ژانویه ۲۰۱۹ هنگامی که یکی از کاربران فیس‌بوک پیشنهاد کرد که باید در مغز نانسی پلوسی، رئيس مجلس نمایندگان یک گلوله خالی کرد مارجوری تیلور گرین از پست یادشده با یک لایک حمایت کرد.  

اظهارات این نماینده حتی انزجار برخی از سران حزب جمهوری‌خواه را برانگیخته است؛  میچ مک‌کانل، رئيس فراکسیون این حزب در مجلس سنا، دروغ‌های احمقانه و تئوری‌های توطئه را آفتی خطرناک دانست.
انتهای پیام
captcha