بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب در بوسنی + فیلم و عکس
کد خبر: 3952270
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب در بوسنی + فیلم و عکس

مراسم بزرگداشت 42 ‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اساتید، مربیان و دانش‌آموزان مجتمع کالج فارسی بوسنیایی در سفارت ایران در سارایوو، پایتخت بوسنی و‌ هرزگوین برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سارایوو، در این مراسم تعدادی از اساتید، مربیان و دانش‌آموزان مجتمع کالج فارسی بوسنیایی امسال نیز به رسم سال‌های گذشته با حضور در محل سفارت ایران در سارایوو، ضمن قرائت فاتحه و اهدای دسته گل و احترام به مقام شهدای ایرانی در بوسنی وهرزگوین با رضا قلیچ‌خان، سفیر ایران در سارایوو دیدار کردند.

شرکت‌کنندگان در این دیدار با خواندن پیام تبریک 42 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برای جمهوری اسلامی ایران موفقیت، سربلندی و پیشرفت و اقتدار را آرزو کردند.

همچنین به همین مناسبت نمایندگان، اساتید، مربیان و دانش‌آموزان مجتمع با رایزن فرهنگی ایران در سارایوو دیدار کردند و دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفتند.

حارس علی حوجیچ، مدیر کالج فارسی بوسنیایی در این دیدار ضمن تبریک 42 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این انقلاب را متعلق به همه ملت‌های مظلوم و ظلم‌ستیز وهمه مستضعفان جهان دانست و از حمایت‌های ایران از جامعه بوسنی قدردانی کرد.

نمایندگان، دانش‌آموزان، اساتید و کارمندان مجتمع کالج فارسی بوسنیایی پیش از ورود به سفارت در محل سنگ یادبود شهدای ایرانی جنگ بوسنی حضور یافتند و با اهدای دسته گل و قرائت فاتحه به روح شهدای بوسنی و ایران ادای احترام کردند. در ادامه درباره شخصیت شهدا و نحوه و محل شهادتشان توضیحات مختصری داده شد.

لازم به ذکر است هر ساله مجتمع کالج فارسی بوسنیایی در سطوح مختلف برنامه‌های متنوع فرهنگی و مسابقاتی را به ‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌کند و امسال نیز با حمایت و همکاری رایزنی فرهنگی مسابقه کتابخوانی کتاب «من زنده هستم» را که از سوی رایزنی فرهنگی‌ ایران در سارایوو ترجمه و منتشر شده است، در دست اجرا دارد.

انتهای پیام
captcha