افزایش حملات و تعرضات علیه مسلمانان در آلمان طی سال 2020
کد خبر: 3952956
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰

افزایش حملات و تعرضات علیه مسلمانان در آلمان طی سال 2020

گزارش‌های منتشر شده در آلمان از افزایش تعرضات و حملات به مسلمانان و مساجد در این کشور طی سال 2020، با وجود اعمال قرنطینه و تشدید تدابیر بهداشتی حکایت دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المجتمع، روزنامه آلمانی «نویه اسنابروکه سایتونگ» (Neue Osenbrucke Zeitung) روز دوشنبه در گزارشی نوشت که با وجود محدودیت‌های اعمال شده علیه شهروندان آلمانی در ایام کرونا، تعداد حملات فیزیکی و کلامی علیه مسلمانان و نهادهای اسلامی در این کشور در طول سال 2020 افزایش یافته است.

روزنامه آلمانی افزود: در سال 2020، حدود 901 تعرض به مسلمانان در سراسر آلمان به ثبت رسیده است که با توجه به 884 مورد به ثبت رسیده در سال 2019، 2 درصد بیشتر بوده است.

بنا به این گزارش، سال گذشته 48 نفر از مسلمانان زخمی شدند که این تعداد در سال 2019، 34 نفر بوده است.

در ۷۷ مورد از این اعمال مجرمانه، مساجد هدف حملات قرار گرفته‌اند و عاملان اکثر این حملات راستگرایان افراطی بوده‌اند.

این روزنامه براساس آماری که وزارت داخله فدرال آلمان به درخواست حزب چپ‌های این کشور ارائه داده است، این گزارش را منتشر کرده است.

براساس این گزارش، در سال ۲۰۱۸ میلادی ۸۲۴ مورد، در سال ۲۰۱۹ ۸۸۴ مورد و در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز ۹۰۱ عمل مجرمانه ضد اسلامی در آلمان ثبت شده است.

به گزارش دویچه وله، فقط در سال ۲۰۱۷، زمانی که ادارات برای نخستین بار به بررسی داده‌ها در ارتباط با جرم‌های ناشی از انگیزه اسلام ستیزانه آغاز کردند، شمار این گونه جرایم بیشتر بود و به ۹۵۰ مورد می‌رسید.

در این گزارش آمده است که این اعمال مجرمانه شامل تحریکات علیه مسلمانان یا مهاجران مسلمان از طریق شبکه‌های اجتماعی، فرستادن نامه‌های تهدید‌آمیز و حملات بر زنان باحجاب و مردانی که از ظاهرشان مسلمان شناسایی می‌شوند، بوده است.

آسیب وارد کردن به مساجد و خانه‌ها و نوشتن شعارهای ضد اسلامی بر دیوار آن‌ها نیز در جمله این اعمال مجرمانه است.

انتهای پیام
captcha