اطلس آسیب‌های اجتماعی کشور به برنامه عملیاتی تبدیل می‌‌شود
کد خبر: 3952984
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
معصومه ابتکار:

اطلس آسیب‌های اجتماعی کشور به برنامه عملیاتی تبدیل می‌‌شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: در این زمینه اطلس وضعیت زنان تهیه و آسیب‌ها شناسایی و مطالعه تکمیلی در این زمینه انجام شده است و به زودی این مطالعات به برنامه‌های عملیاتی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده شامگاه 20 بهمن‌، در نشست «زن کُرد، سرمایه اجتماعی، توسعه فرهنگی» از برگزاری نخستین جشنواره ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز در کشور خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در استان‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای معرفی شخصیت متعالی این زنان شهیده و جانباز و آشنایی با ایثار، از خودگذشتگی و تاب‌آوری آنان در برابر مشکلات برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره در استان‌ها باید همه مسئولان و ظرفیت‌های مردمی استان‌ها به کار گرفته شوند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: شخصیت‌های بزرگ دینی ما شخصیت‌های فرا زمانی وفرامکانی هستند که می‌توانند برای ما یک الگوی مناسب سبک زندگی برای رشد معنوی، فکری و شخصیتی تعریف کنند.

وی با تأکید بر تمرکز ویژه امور بانوان و خانواده بر شخصیت حضرت خدیجه(س) بیان کرد: حضرت خدیجه(س) یک زن تاجر موفق، موحد، حنیف، پاکدامن، یتیم‌پرور و خیرخواه بود و اولین کسی بود که اسلام آورد و تا آخر در راه اسلام ایستادگی کرد.

ابتکار بیان کرد: برنامه‌های و فعالیت‌های مؤثری در زمینه زندگی این بانوی بزرگ اسلام صورت گرفته که یکی از این اقدامات چاپ کتاب «مرور تاریخی بر زندگی حضرت خدیجه کبری(س)» بوده است که همزمان با روز زن با حضور رئیس جمهور از آن رونمایی شد.

وی افزود: این کتاب بسیار ارزشمند و متفاوت با سایر کتاب‌ها در مورد این شخصیت بزرگ عالم بوده و به‌زودی برای استان‌ها ارسال خواهد شد و برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از این کتاب مفید می‌توان آن را برای نویسندگان و فیلمسازان مبنای مسابقه قرار داد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان اشاره و اظهار کرد: سند ارتقای وضعیت زنان یک سند اجرایی است و از شاخص‌های عدالت جنسیتی که فرصت‌های برابر برای زنان و مردان را فراهم می‌کند، برخوردار است.

وی با بیان اینکه این سند می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها عرصه را برای فعالیت بیشتر زنان فراهم کند، افزود: در عرصه‌های فرهنگی نیاز است، زنان و دختران ما از استعدادهای خود استفاده کنند.

ابتکار بیان کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید نیز بر همین مبنای ایجاد فرصت‌های برابر برای مردان و زنان استوار است و در این زمینه اقدامات خوبی هم انجام شده تا زنان بتوانند در جامعه‌ای عادل و فضایی توأم با رشد زندگی کنند.

وی به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه و به ویژه میان جامعه زنان اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اطلس وضعیت زنان تهیه و آسیب‌ها شناسایی و مطالعه تکمیلی در این زمینه انجام شده است و به زودی این مطالعات به برنامه‌های عملیاتی تبدیل می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، سازمان‌های مردم نهاد را نقطه اتکا دولت تدبیر و امید دانست و گفت: دولت سازمان‌های مردم نهاد، را سرمایه خود می‌داند و برای توان افزایی و حضور مؤثر آنان در زمینه‌های مختلف تلاش کرده و به نقش آنان اعتقاد دارد.

وی افزود: برای سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان 2 هزار و ۲۰۰ دوره آموزشی برگزار شده است و هم‌اکنون نیز این دوره‌ها به صورت مجازی ادامه دارد که سازمان‌های مردم نهاد استان کردستان نیز می‌توانند در این دوره‌های تخصصی رایگان شرکت کنند.

ابتکار در پایان به حمایت از فعالیت‌های هنری زنان اشاره کرد و یادآور شد: تولید سمفونی «شهرزاد» یکی از این اقدامات خوب بوده است که گستره بین‌المللی داشت و امور بانوان و خانواده کشور این ظرفیت را دارد که کار مشابهی نیز با هنرستان هنرهای زیبای سنندج انجام دهد.

انتهای پیام
captcha