نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره ملی تئاتر «لاله‌های سرخ» معرفی شدند
کد خبر: 3954347
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره ملی تئاتر «لاله‌های سرخ» معرفی شدند

بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر «لاله‌های سرخ» که امسال به دلیل کرونا با رویکرد نمایشنامه‌نویسی برگزار شد، با معرفی 8 اثر برتر به کار خود پایان داد.

نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره ملی تئاتر «لاله‌های سرخ» معرفی شدندعلی بازگیر‏، دبیر بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر «لاله‌های سرخ» در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اعلام اینکه 8 نمایشنامه برگزیده این جشنواره ملی شناخته شدند،‏ گفت: جشنواره ملی تئاتر «لاله‌های سرخ» امسال به دلیل وضعیت ناشی از شیوع کرونا با رویکرد نمایشنامه نویسی برگزار شد و پس از اعلام فراخوان 65 اثر به دبیرخانه رسید.

وی اظهار کرد: با بررسی آثار رسیده، 12 متن نمایشی به عنوان نامزدهای بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر «لاله‌های سرخ» معرفی و در نهایت از این تعداد، هئیت داوران 8 نمایشنامه را به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی کرد.

بازگیر گفت: بر اساس رأی هئیت داوران نمایشنامه «آذر اندوهبار اندیمشک» اثر علی میرزاعمادی از تهران به عنوان نمایشنامه برگزیده اول و نمایشنامه «مجلس محاکات جلیه» به نویسندگی نوید کریمی از استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد به عنوان نمایشنامه برگزیده دوم معرفی شدند.

دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر «لاله‌های سرخ» ادامه داد: رتبه برگزیده سوم این جشنواره نیز به طور مشترک به نمایشنامه‌ «همه سوزی» نوشته جواد صداقت از بوشهر و نمایشنامه «میشو سوزوکی» نوشته اصغر گروسی از استان فارس رسید.

وی گفت: جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره نیز به دو نمایشنامه‌ «آوانتاژ» به نویسندگی کامران شهلایی از تهران و «بهشت پنجاه درجه بالای صفر» به نویسندگی طیبه نیک آزاد و علی حیدری از منطقه آزاد اروند شهرستان آبادان اهدا شد. دو نمایشنامه «مادرم زری سر زا رفت» به نویسندگی محمود خرم آزادی از استان کهگیلویه و بویراحمد و «شریان» به نویسندگی مرضیه شریفی از استان اصفهان شایسته تقدیر معرفی شدند.

یادآور می‌شود،‌ شهرام کرمی، لیلی عاج و مهدی آشوغ داوران بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر «لاله‌های سرخ» بودند. بر اساس شرایط فراخوان، آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بانک اطلاعاتی دیجیتال انجمن هنرهای نمایشی خوزستان جهت دسترسی عموم علاقمندان و امکان تولید با اجازه صاحب اثر قرار خواهد گرفت و آثار برگزیده نیز از سوی انتشارات اداره‌کل هنرهای نمایشی به صورت کتاب جشنواره منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha