مشارکت حداکثری پشتوانه دفاعی کشور است / شاخص‌های دولت گام دوم انقلاب
کد خبر: 3957423
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
محمدحسن آصفری:

مشارکت حداکثری پشتوانه دفاعی کشور است / شاخص‌های دولت گام دوم انقلاب

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به ارتباط مشارکت حداکثری مردم در انتخابات با بیمه شدن کشور در مقابل تهدیدات دشمن گفت: در کنار این مسئله، با توجه به اینکه اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب را در پیش داریم، لازم است مردم با پرهیز از نگاه جناحی و محور قراردادن شایسته‌سالاری در انتخاب خود، زمینه را برای تشکیل دولت اسلامی فراهم کند.

محمدحسن آصفری

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره چرایی تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسئله مشارکت حداکثری و اهمیت این مسئله برای جمهوری اسلامی گفت: مردم پشتوانه اصلی نظام مردم‌سالاری دینی هستند و تمام ارکان نظام و قوای سه‌گانه با نظر مردم انتخاب می‌شوند و لذا مردم تعیین‌کننده اصلی سرنوشت کشور هستند.

وی افزود: با این نگاه می‌توان گفت مردم بزرگترین پشتوانه دفاعی کشور در کنار سلاح‌ها و توان نظامی، در مقابل تهدیدات دشمن هستند که تهدیدات مختلف را خنثی می‌کنند و دشمن به میزان حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف از جمله در انتخابات، رفتارها و رویکردهای خود را نسبت به جمهوری اسلامی تنظیم می‌کند.

مشارکت حداکثری و ارتقای قدرت مواجهه با بیگانگان

آصفری بیان کرد: اینکه همواره بر روی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید می‌شود به این خاطر است که مایه تقویت انقلاب و نظام می‌شود و دولتی که برپایه مشارکت حداکثری بر روی کار می‌آید از مقبولیت و قدرت بیشتری برای حل مشکلات کشور برخوردار است و با قدرت بیشتری با بیگانگان می‌تواند روبرو شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اظهار کرد: مشارکت حداکثری از رویکرد خارجی نیز این پیام را به دشمنان می‌دهد که مردم همچنان به آرمان‌های انقلاب پایبند و به دنبال اصلاح امور از طریق صندوق‌های رأی هستند و اجازه نمی‌دهند نقشه‌های دشمنان از طریق رسانه‌های معاند برای دلسرد شدن مردم به نتیجه برسد.

شاخص‌های دولت متناسب با اقتضائات گام دوم انقلاب

آصفری درباره مهمترین ویژگی دولت برآمده از انتخابات 1400 به عنوان اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب برای رقم زدن تحولات متناسب با این گام گفت: چنین دولتی باید به معنای واقعی مردمی باشد و اولویت اصلی خود را رفع دغدغه‌ها و مشکلات اساسی مردم قرار دهد و از طرح مسائل فرعی و غیراولویت‌دار به عنوان نیازهای مردم پرهیز کند.

وی ابراز کرد: ویژگی مهم دیگر این دولت اولویت دادن شایستگی بر نگاه‌های جناحی و حزبی است. همچنین این دولت باید نگاه به توان داخلی داشته باشد و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور، اعم از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کند، اما لازمه همه اینها این است که این دولت دارای یک روحیه جهادی و انقلابی برای کار، تلاش و پیشرفت کشور باشد و با پرهیز از سیاست‌زدگی از ظرفیت همه نیروهای توانمند و در خط انقلاب و رهبری بهره ببرد.

ممانعت از شکل‌گیری روحیه اشرافی‌گری در دولت

این نماینده مجلس یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این دولت را جلوگیری از شکل‌گیری روحیه اشرافی‌گری در سطوح مختلف دولت دانست و گفت: مدیرانی که برای بخش‌های مختلف این دولت انتخاب می‌شوند باید متعهد، متخصص، ضدفساد، مردمی و کارآمد باشند. قطعاً تشکیل چنین دولتی هم مسیر پیشرفت کشور را آسان‌تر می‌کند و هم ما را به تشکیل دولت اسلامی به منزله یک از حلقه‌های تحقق تمدن نوین اسلامی نزدیک‌تر می‌کند.

آصفری در پایان اظهار کرد: مردم در عین توجه به مشارکت حداکثری در انتخابات باید مسئله انتخاب بهترین گزینه را نیز جدی بگیرند با ملاک‌ قراردادن معیارهایی همچون انقلابی بودن، جهادی بودن، کارآمد بودن، ضدفساد بودن و مردمی بودن زمینه حضور ‌رئیس‌جمهور و دولت متناسب با اهمیت گام دوم انقلاب و الزامات آن را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام
captcha