احداث مجتمع قرآنی در استان بوشهر
کد خبر: 3957819
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
آیت‌الله صفایی بوشهر خبر داد:

احداث مجتمع قرآنی در استان بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در دیدار با معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: احداث مجتمع بزرگ قرآنی استان بوشهر از جمله برنامه‌های قرآنی این استان است که در دستور کار قرار گرفته و گامی سترگ در توسعه و پیشبرد فعالیت‌های قرآنی این استان خواهد بود.

احداث مجتمع بزرگ قرانی استان بوشهر

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 16 اسفندماه به مناسبت روز قرآنی بوشهر به این استان سفر کرد.

در این دیدار آیت‌الله صفایی بوشهری،‌ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: قرآن عصاره هدایت‌های الهی در طول تاریخ حیات بشریت است، زندگی با این کتاب به معنی زندگی با خدا و زندگی به دور از آن زندگی بدون هدایت‌های الهی است. همچنین قرآن مایه تعالی و تمدن‌آفرینی است و توجه به آن باعث سعادت و رستگاری جامعه انسانی است.

وی با اشاره به قرآنی بودن استان بوشهر گفت: همانگونه که از تاریخ آن ملاحظه می‌شود از ابتدای ورود اسلام به ایران در این استان توجه ویژه‌ای به اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) شده ‌است. همچنین استان بوشهر یک سبک قرائت ویژه قرآن نیز دارد که مبتنی بر فهم و بیان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: در ارتباط با تألیفات قرآنی، عالمان بزرگ این منطقه تألیف‌های بزرگی دارند و در حوزه تفسیر نیز اثرهای ارزشمندی از فعالان قرآنی استان بر جای گذاشته شده ‌است. در عرصه هنر قرآنی نیز کارهای ارزشمندی صورت گرفته که یکی از آنها «قرآن متقارن» اثر آیت‌الله «معتقد اهرمی» است.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به روز قرآنی استان بوشهر اظهار کرد: این روز، قلب حرکتی یک سال فعالیت قرآنی استان بوشهر است که برنامه‌های ویژه‌ای برای آن تدارک دیده شده ‌است.

وی به تدوین سند چشم‌انداز فعالیت بیست‌ساله استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در ۱۰ سال گذشته استان بوشهر در سه سال به عنوان استان برتر قرآنی کشور معرفی شده است که در این زمینه از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل و قدردانی می‌شود. احداث مجتمع بزرگ قرآنی استان بوشهر نیز در دستور کار قرار گرفته که گامی سترگ در توسعه و پیشبرد فعالیت‌های قرآنی این استان است. طراحی دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی یکی دیگر از برنامه‌های شاخص استان بوشهر است که یک رکن اساسی آن قرآن خواهد بود.

بر اساس این گزارش، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به بیان سخنانی پرداخت و گفت: دشمنان همواره سعی می‌کنند تا همگان به‌ویژه جوانان را از قرآن دور کنند و در این ارتباط نیز اتاق فکر دارند تا در جهان اسلام با قرآن مقابله کنند. دشمنان با احساس خطری که نسبت به قرآن پیدا کرده‌اند، سعی دارند تا به هر نحوی با فعالیت‌های این عرصه مقابله کنند.

فقهی‌زاده ادامه داد: تا قبل از سال ۹۶ در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام جدی به عترت طاهره وجود نداشت که از این سال به بعد گرایش ویژه‌ای به تقویت عناصر عترت ایجاد شده ‌است. در این زمینه به صحیفه سجادیه و نهج البلاغه توجه شده‌ است که با هدف تحقق این مهم اولین پایتخت نهج‌البلاغه حدود پنج ماه است در کاشان فعال شده و اولین پایتخت صحیفه سجادیه نیز به نام استان یزد زده شده‌ است.

فقهی‌زاده با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است تا روز جهانی قرآن کریم را به ثبت برساند،‌ گفت: برای این مهم ۲۷ رجب یا ۲۳ ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده‌ است. با تحقق این مهم استان بوشهر با توجه به جایگاه ارزشمند قرآنی خود به عنوان مجری و یکی از ارکان برگزاری روز جهانی قرآنی خواهد بود.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک ویژه برنامه نیز برای معرفی روستاهای قرآنی کشور دارد که «چارک» استان بوشهر با توجه به ظرفیت خود می‌تواند به عنوان نخستین روستای برتر قرآنی کشور لقب بگیرد.

فاطمه کرمپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در سخنانی بیان کرد: استان بوشهر از دیرباز استانی پیشگام در عرصه فعالیت‌های قرآنی بوده و ۱۶ اسفند به عنوان روز قرآنی این استان، فرصتی برای پاسداشت جایگاه این استان در فعالیت‌های قرآنی است‌.

کرمپور افزود: فعالیت درخشان استان بوشهر در عرصه قرآنی منجر شده ‌است تا این استان در چند سال گذشته همواره رتبه‌های برتر و ممتاز قرآنی کشور را به خود اختصاص دهد. امسال نیز برای بزرگداشت روز قرآنی استان بوشهر ۱۶۰ ویژه برنامه تدارک دیده شده ‌است.

انتهای پیام
captcha