گلچین گزارش‌های ایکنا قزوین در سالی که گذشت
کد خبر: 3961343
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

گلچین گزارش‌های ایکنا قزوین در سالی که گذشت

به انگیزه پایان سال ۹۹ در این گزارش گلچینی از گزارش‌های تولیدی ایکنا قزوین در سال گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

گلچین گزارش‌های ایکنا قزوین در سالی که گذشت

به گزارش ایکنا از قزوین، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و آرزوی سلامتی و داشتن سالی پر از خیر و برکت، جهت سهولت دریافت اخبار و مطالب کار شده در خبرگزاری شعبه قزوین شما می‌توانید گلچینی از عناوین گزارش‌های کار شده را در سالی که گذشت مشاهده و با کلیک بر عناوین هر گزارش آن را مطالعه کنید.

نگاهی به وضعیت مؤسسات قرآنی قزوین در ایام کرونا

بعد از گذشت ماه‌ها از شیوع کرونا در کشور، مؤسسات قرآنی در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند، بسیاری از مؤسسات هزینه‌های خود را از محل کلاس‌های حضوری تأمین می‌کردند اما حالا با شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها، استقبال از کلاس‌ها کاهش‌یافته و اغلب مؤسسات در معرض تعطیلی قرارگرفته‌اند و اگر این روند ادامه پیدا کند، ظرف یک تا دو ماه آینده مؤسسات و خانه‌های قرآنی زیادی تعطیل خواهند شد.

خاطره شیرین یک دیدار

۲۵ آذر ۱۳۸۲ سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین است؛ روزی که شاید برای هر کدام از قزوینی‌ها یادآور خاطره‌ای دلنشین باشد. این بار به سراغ یک شیرزن رفتیم. او برایمان خاطره‌ای را از حضور مقام معظم رهبری در منزلش روایت می‌کند؛ روزی که آن بزرگ‌مرد آمد...

وحدت حوزه و دانشگاه؛ گم شده‌ای در طول تاریخ

وحدت حوزه و دانشگاه از جمله ضروری‌ترین و کلیدی‌ترین اهداف و توصیه‌های امام خمینی (ره) است، وحدتی که هر ساله بر آن تاکید می‌شود اما هنوز به معنای واقعی کلمه نه تنها وحدت ایجاد نشده است بلکه گاهی شاهد تقابل بین حوزه و دانشگاه هستیم.

یلدای کرونایی به حرمت کادر درمان ممنوع

شب یلدا است و افراد زیادی درصدد برگزاری جشن شب یلدا هستند، هرکسی به فکر برگزاری باشکوه‌تر دورهمی شب یلداست و مغازه‌های فروشتم یلدایی از مشتری پر و خالی می‌شود، کمی آن‌طرف‌تر در بیمارستان‌های شهر بیماران زیادی با کرونا دسته و پنجه نرم می‌کنند و پرستاران با عشق و فداکاری بر بالین آن‌ها حاضر هستند.

پرستارانی که شرایط سخت کرونایی خسته‌شان نکرده و همچنان با عشق به بیماران خدمات می‌دهند، پرستاران بیمارستان بوعلی قزوین از ابتدای شیوع کرونا به جنگ با کرونا رفتند و همچنان مقتدرانه در برابر این ویروس ایستادگی می‌کنند و تنها از مردم یک درخواست دارند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و تا مدتی از برگزاری هرگونه دورهمی خودداری کنند، ساعتی را در بخش کرونایی مهمان پرستاران بیمارستان بوعلی هستم تا دقایقی در خصوص مسائل پرستاران در این دوران صحبت کنیم.

«حاج رضا» یک نفر نبود یک شهر بود / در معرفی قهرمانان قرآنی کوتاهی کرده‌ایم

۲۶ دی ماه سالروز درگذشت مرحوم «رضا یزدان‌پناه» مفسر و معلم قرآن قزوینی است؛ به همین مناسبت میزگرد «بررسی شخصیت، شیوه تربیتی و سبک زندگی حاج رضا یزدان‌پناه» به همت ایکنای قزوین برگزار شد که تقدیم مخاطبان می‌شود.

مادری که حلاوت قرآن را به فرزندانش می‌چشاند

امام علی (ع) قلب کودک را به زمین کاشته نشده‌ای توصیف می‌کند که آماده پذیرش هر بذری است پس چه بهتر است که مادران در این زمین بذر قرآن بپاشند و فرزندان قرآنی تربیت کنند؛ «زهرا شاهین‌نیا» مادری است که خود زندگی امروزش را مدیون مادرش و کمک‌های او می‌داند و با چشیدن طعم شیرین حفظ قرآن کریم این حلاوت را به فرزندانش نیز چشانده است.

از شوق تلاوت تا شوق زیارت / شاید از قزوین بروم

نشستی صمیمی با نوجوانان راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات «شوق تلاوت» و مدیر مؤسسه قرآنی مدینةالرسول(ص) از سوی ایکنای قزوین برگزار شد که مشروح آن تقدیم مخاطبان می‌شود.

ایجاد یک شبهه در دریافت هزینه‌های اجرت طلا

چند سالی است با افزایش قیمت طلا، سازندگان طلا خلاف قانون به جای اینکه اجرت را به ریال بگیرند به طلا از مشتری اخذ می‌کنند. این پول برایشان چه حکمی دارد؟ در این گزارش به این موضوع پرداخته‌ایم.

پدر مرد من به تنهایی؛ ادبیات پایداری بود

۱۳ رجب روز ولادت بزرگ‌مردی است که در خانه خدا پای بر این دنیا نهاد و فرزندانی همچون حسین (ع) را تربیت کرد تا پیر و جوان برای جان‌فشانی در راه حق به او اقتدا کنند. به مناسبت روز پدر در این گزارش از پدران آسمانی یاد می‌کنیم؛ پدرانی که رفتند و آرامش و امنیت را برایمان به یادگار گذاشتند.

انتهای پیام
captcha