رسیدگی و کمک به نیازمندان از آداب ماه رمضان است
کد خبر: 3965158
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

رسیدگی و کمک به نیازمندان از آداب ماه رمضان است

امام جمعه ارومیه گفت: از دیگر آداب ماه مبارک رمضان در بیان رسول اسلام(ص) صدقه دادن به فقرا و مسکینان بوده و لازم است مؤمنین در این ماه به نیازمندان کمک و رسیدگی کنند تا آن‌ها نیز بتوانند از رحمت‌ها و نعمت‌های خداوند در این ماه بهره‌مند شوند.

ارسالی امروز ا رسیدگی و کمک به نیازمندان از آداب ماه رمضانحجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به آداب ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روزه‌داری فقط پرهیز از خوردن و آشامیدن نیست بلکه باید آداب و اصول روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، رعایت پاداش و اجر صیام انسان کامل شود.

وی افزود: از جمله توصیه پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص آداب ماه رمضان طلب کردن توفیق روزه‌داری کامل و قرائت قرآن از خداوند با نیت صادقانه و قلبی پاک است.

قریشی بیان کرد: خواندن قرآن کریم و عمل به مباحث آن از آداب ماه مبارک رمضان بوده زیرا ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده است پس قرائت قرآن در این ماه اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: قرآن کتاب عمل است پس انسان باید قرآن را خوانده و مفاهیم آن را یاد گرفته و در مباحث مختلف زندگی به آن عمل کند چون تمامی مباحثی که بشر به آن نیاز دارد در قرآن موجود است پس قرآن کتاب زندگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، روانشناسی بوده که خداوند تمامی مباحث را در این کتاب به صورت کلی فرموده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تلاش برای بخشیده شدن گناهان از آداب دیگر ماه مبارک رمضان بوده و براساس فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص)، انسان بدبخت کسی است که در این ماه از بخشش و رحمت خداوند محروم بماند زیرا اگر در ماهی که ماه رحمت و بخشش است شخصی نتواند خود را مورد بخشش خداوند قرار دهد از فضایل این ماه محروم می‌شود پس از دیگر آداب ماه رمضان تلاش انسان برای قرار دادن خود در زمره بخشیده شدگان است.

وی گفت: یاد کردن تشنگی و گرسنگی روز قیامت در این ماه از توصیه‌های دیگر پیامبر اسلام(ص) در خصوص آداب ماه مبارک رمضان بوده و کسانی که در این دنیا روزه نمی‌گیرند و حاضر به تحمل تشنگی و گرسنگی روزه‌داری نیستند در قیامت چگونه خواهند توانست تشنگی و گرسنگی را تحمل کنند در حالی که تشنگی و گرسنگی قیامت سیری ندارد.

قریشی اظهار کرد: از دیگر آداب ماه مبارک رمضان در بیان رسول اسلام(ص) صدقه دادن به فقرا و مسکینان بوده و لازم است مؤمنین در این ماه به نیازمندان کمک و رسیدگی کنند تا آن‌ها نیز بتوانند از رحمت‌ها و نعمت‌های خداوند در این ماه بهره‌مند شوند زیرا این کار از راه‌های جذب رحمت و نعمت خداوند است.

وی افزود: از آداب دیگر ماه مبارک رمضان حفظ زبان، گوش و چشم از حرام الهی، رسیدگی و محبت به ایتام، توبه از گناهان، بلند کردن دست برای دعا هنگام نماز، آزاد کردن روح از بند با استغفار، سجده طولانی برای سبک شدن انسان از بار اعمال و دوری از گناهان در این ماه است.

انتهای پیام
captcha