شیوع نگران‌کننده کرونا در سمنان
کد خبر: 3965279
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

شیوع نگران‌کننده کرونا در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه براساس ارزیابی‌های انجام شده، روند شیوع بیماری کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه طی هفته آتی افزایش بیشتری خواهد یافت گفت: شیوع کرونا در سمنان نگران‌کننده است.

شیوع نگران‌کننده کرونا در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، نوید دانایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی، عصر روز گذشته 28 فروردین در نشست ستاد کرونای سمنان با بیان اینکه هنوز به پیک قبلی شیوع کرونا ویروس ورود نکردیم، اما وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است، اظهار کرد: از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کنیم تا مسافرت‌های درون و برون‌شهری کم شود و نظارت‌ها در ورودی شهرها برای کنترل ترافیک افزایش یابد.

وی ادامه داد: این هفته و هفته بعد براساس ارزیابی‌های انجام شده روند شیوع کرونا ویروس در سمنان افزایش خواهد یافت که در این راستا یکی از دلایلی که هنوز به پیک شیوع کرونا ویروس در سمنان نرسیدیم به این خاطر است که این ناحیه به نسبت استان‌های غربی کشور دیرتر موج جدید شیوع کرونا ویروس را تجربه کرد و روند شیوع کرونا در استان سمنان ادامه‌دار است.

عضو ستاد کرونای سمنان با بیان اینکه برای تأمین دارو و تجهیزات در بیمارستان‌های سمنان اقدامات مستمر در دست انجام است و در حال توسعه‌دادن تجهیزات برای مقابله با کرونا ویروس هستیم، افزود: برای بستری و درمان بیماران کرونایی از تخت‌هایی استفاده شد که در سطح بیمارستان‌های استان برای کرونا اختصاص یافته بود، اما از هفته آینده با توجه به افزایش شیوع کرونا، امکان دارد برای درمان بیماران کرونایی از تخت‌هایی که از ماه‌های گذشته برای بیماران غیر کرونایی در نظر گرفته شد، استفاده کنیم.

دانایی افزود: با وجود شیوع کرونا ویروس، در شب‌های ماه مبارک رمضان بر اساس سنت دیرینه مردم به افطاری می‌روند لذا از مردم می‌خواهیم به مهمانی و افطاری‌ها نروند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تاکید بر اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده روند شیوع کرونا بیشتر در دورهمی‌ها است، متذکر شد: شاید تناقض اطلاعاتی در روند شیوع کرونا ویروس باعث شده که مردم در بحث افطاری دادن یا تردد شبانه در مناطق درون شهری مقداری آسان انگاری داشته باشند لذا مردم باید با جدیت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گفته وی؛ اگر چه می‌دانیم اقشار مردم به دلیل اعمال محدودیت‌ها در سختی به سر می‌برند اما باید بپذیریم اگر رعایت نکنیم سختی بیماری کرونا بیشتر می‌شود.

انتهای پیام
captcha