بازگشت طراوت به دانشگاه‌ها هدف اصلی جشنواره شعر دانشجویی است
کد خبر: 3967092
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
بهرامی در گفت‌وگو با ایکنا:

بازگشت طراوت به دانشگاه‌ها هدف اصلی جشنواره شعر دانشجویی است

دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر دانشجویی گفت: بخش رقابتی جشنواره هدف اصلی ما نبوده و می‌خواستیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی شور و طراوت شعری به دانشگاه‌ها برگردد.

آموزش هدف اصلی جشنواره شعر دانشجویی/ نوبت به کارگاه عبدالجبار کاکایی رسیدعلیرضا بهرامی، دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر دانشجویی در گفت‌وگو با ایکنا درباره این جشنواره گفت: در دوره نخست این جشنواره با شیوع کرونا مواجه شدیم و همین مسئله فرصت خوبی را برای آموزش‌های مجازی پدید آورد که در دوره دوم نیز به قوت خود باقی است. هر چند در دوره اول نیز هدف اصلی ما بخش رقابتی نبود. چون جهاد دانشگاهی و فضای دانشگاه نیز جشنواره‌های ادبی داشتند که به همان سیاق برگزار می‌شد؛ بنابراین نیاز به شکل‌گیری حرکت مشابه نبود.

وی افزود: هدف ما این بود که شور و طراوت شعری به فضای دانشگاهی و خوابگاهی برگردد. از این رو با توجه به تشکیل کلاس‌های دانشگاهی در منازل، ما هم از این فرصت استفاده و کارگاه‌های آموزشی را به صورت مجازی برگزار کردیم که از اسفند سال گذشته آغاز شده و سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

بهرامی ادامه داد: تاکنون ۷ جلسه با حضور استاد اسماعیل امینی برگزار شده و استقبال از این کارگاه‌ها بیش از پیش‌بینی ماه بوده است و یک جلسه دیگر به پایان می‌رسد. سپس کارگاه آموزشی استاد عبدالجبار کاکایی آغاز می‌شود که چهار جلسه خواهد بود و پس از آن اساتید دیگری از پیشکسوتان در کارگاه‌های شعر طنز، ترجمه و آزاد (سپید) حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه با برگزاری این کارگاه‌ها، بسته کامل آموزشی در حوزه شعر ارائه خواهد شد و در صورت نیاز ممکن است کارگاه‌های آموزشی ادامه یابد، ادامه داد: بخش مشارکتی و تعاملی این دوره از جشنواره مانند نقیضه‌نویسی اشعار کهن پارسی، شعرخوانی معاصر، خوانش متون ادبی کهن و نقد و معرفی مجموعه اشعار نیز همانند دوره نخست برقرار است.

دبیر علمی جشنواره شعر دانشجویی گفت: ارسال آثار هم در این بخش در حال انجام است و دانشجویان می‌توانند تا پایان سال تحصیلی یعنی خرداد سال جاری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و ما هم قول می‌دهیم کارگاه‌های آموزشی را تا پایان تابستان ادامه دهیم تا جبران‌کننده اردوی آموزشی باشد که وعده کرده بودیم با حضور منتخبان برگزار خواهد شد.

بهرامی در ادامه با اشاره به نیازسنجی در کارگاه‌های آموزشی تصریح کرد: تجربه اعضای شورای سیاستگذاری که عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، سعید بیابانکی، محمدرضا ترکی، پونه نیکوی، کوروش انصاری، علیرضا بهرامی، عادل تقوی، فرزین پورمحبی، سمانه عنبری، آرش شفاعی و حسین تقوی در آن حضور دارند و همچنین سرفصل‌های رقابتی جشنواره مبنای ما در طراحی کارگاه‌های آموزشی بود.

بهرامی ادامه داد: گذشته از اینکه همه تلاشمان را بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی گذاشته بودیم، تا روح تعریف‌شده برای یک جشنواره شعر دانشجویی را حفظ کنیم و کرونا توقفی در برگزاری آن ایجاد نکند. استقبال از بخش‌های گوناگون جشنواره، انگیزه ما را مضاعف کرده است.

یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در جشنواره ملی شعر دانشجویی که همه مراحل آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، می‌توانند به سامانه اینترنتی رویتاب مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha