فلسطین در موضع قدرت قرار دارد
کد خبر: 3971668
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
امام جمعه موقت اصفهان:

فلسطین در موضع قدرت قرار دارد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز فلسطین علاوه بر داشتن سپر دفاعی، در موضع قدرت و تهاجم نیز قرار دارد و می‌تواند اسرائیل را که آسیب‌پذیر شده و قدرت اسطوره‌ای خود را از دست داده است، مورد هدف قرار دهد.

فلسطین در موضع قدرت قرار دارد

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به درگیری‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی، اظهار کرد: اسرائیل رژیمی غاصب و درنده‌خو و تجاوزگر محسوب می‌شود و تشکیل آن نیز بر اساس همین خوی غصبیت و جنایت‌کاری بوده است، ولی آنچه در این درگیری‌ها اهمیت دارد، این است که فلسطینی‌ها توانسته‌اند برای خودشان یک سپر دفاعی و قدرت تهاجمی ایجاد کنند و دشمن آسیب‌پذیر و ضعیف‌شده را مورد هدف قرار دهند. در واقع فلسطین امروز هم در موضع دفاع و هم در موضع تهاجم قرار دارد و از آن طرف، قدرت اسطوره‌ای اسرائیل شکسته شده و رو به ضعف است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «هر کس صدای استغاثه مسلمانی را بشنود و جواب ندهد، مسلمان نیست». امروز فریاد استغاثه مردم فلسطین بلند است و حکام بی‌کفایت منطقه اگر مدعی مسلمانی و اعتقاد به قرآن هستند، چرا به داد ملت مظلوم فلسطین نمی‌رسند و با اسرائیل معاهده امضا می‌کنند؟ در واقع کشورهای اسلامی در این ماجرا مقصر هستند و مسئولیت سنگینی بر دوش آنها است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: مجامع بین‌المللی، تریبون‌هایی هستند که کشورهای آزادی‌خواه جهان باید برای دفاع از حق مردم فلسطین از آنها استفاده کنند. هر چند قدرت‌های بزرگ از اسرائیل حمایت می‌کنند، ولی وجدان بشریت می‌داند که اسرائیل رژیمی غاصب است. به هر حال، در مجامع بین‌المللی نیز انسان‌های آزادی‌خواه وجود دارند و ایران و کشورهای همسو باید در این مجامع فریاد اعتراض خود را نسبت به کشور غاصب و حامیان غصب نشان دهند. بنابراین تا جایی که امکان دارد، باید از این تریبون‌ها استفاده کرد و هر چه باشد، این کار بهتر از سکوت است. ضمن اینکه باید کنفرانسی متشکل از کشورهای اسلامی نیز در حمایت مادی و معنوی از فلسطین برگزار شود.

 

انتهای پیام
captcha