نامزدهای انتخاباتی ملت ایران را دشمن شاد نکنند
کد خبر: 3972685
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای:

نامزدهای انتخاباتی ملت ایران را دشمن شاد نکنند

معاون اول رئیس قوه قضاییه، گفت: به افرادی که برای برعهده گرفتن مهمترین بخش اجرایی کشور وارد میدان انتخاباتی شده‌اند توصیه می‌شود ضوابط قانونی و آرامش جامعه را رعایت کنند و ملت ایران را دشمن شاد نکنند.

نامزدهای انتخاباتی ملت ایران را دشمن شاد نکنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول رئیس قوه قضاییه، ۳۰ اردیبهشت ماه، در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: اینکه در نظام ولایی و در زیر حاکمیت اسلام ناب و ولایت فقیه خدمت می‌کنیم توفیق بزرگی است که باید قدردان آن بود، پیروزی و شکست ما رضایت و عدم رضایت پروردگار است اگر اقتدار، امنیت و شوکت می‌خواهیم باید به اسلام و ارزش‌های آن رجوع کنیم.

وی افزود: هر وقت و هر جا به دستورات اسلام عمل کردیم سعادت بشر و آخرت تضمین می‌شود و هرجا شکست خوردیم یعنی آنجا کم کاری انجام دادیم و باید همیشه به رضای خدا توجه کنیم. 

معاون اول رئیس قوه قضاییه بیان کرد: کار در قضا امر خطیری است و بیش از سایر مشاغل و مسئولیت‌ها به دقت نیاز دارد. یکی از اهداف بزرگ این نظام و همه انبیا ایجاد عدالت بوده و در برقراری عدالت باید اتکا به خدا، مراعات و رعایت تقوا، عدالت‌ورزی شخصی و بروزرسانی اطلاعات مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، تصریح کرد: باید اهل مشورت و تحقیق باشیم زیرا بسیاری از موضوعات چند وجهی بوده و اگر همه جوانب امر را نبینیم نمی‌توانیم به صورت دقیق حکم کرده و عدالت را اجرا کنیم. 

وی گفت: صبر و حوصله و بردباری و درک متقابل از مراجعین امور قضایی موجب عدالت گستری در جامعه می‌شود. باید این امر را تمرین کرد زیرا کار بسیار دشواری است. کرامت همه انسان‌ها را باید به معنای واقعی کلمه در نظر گرفت و به صورت شعاری و لفظی نباشد. 

معاون اول رئیس قوه قضاییه، اظهار کرد: نباید فقط در ایام خاص مانند انتخابات برای مردم احترام قائل بود زیرا انسان‌ها متعلق به خداوند هستند و باید به ارزشمندی انسان‌ها احترام گذاشت و در مقابل آن‌ها خضوع داشت.

وی ادامه داد: اولین و مهمترین وظیفه ما همفکری و اتحاد همه مجموعه سه قوه است زیرا عدم حرکت در یک مسیر از سوی سه قوه نتایج خوبی به‌دنبال ندارد و باید تمام ظرفیت‌ها را به کار بگیریم تا موفق باشیم. 

معاون اول رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: به افرادی که برای برعهده گرفتن مهمترین بخش اجرایی کشور وارد میدان انتخاباتی شده‌اند توصیه می‌شود ضوابط قانونی و آرامش جامعه را رعایت و ملت ایران را دشمن شاد نکنند. مردم از نامزدها کارآمدی می‌خواهند و به برنامه‌ها و راه حل مشکلات توجه دارند و خراب کردن و متلک گفتن برای مردم مهم نیست.

وی گفت: مبارزه با فساد امری مهمی است اما در کنار آن باید زمینه بروز فساد را از بین ببریم و حفظ کرامت انسانی را به صورت واقعی قبول داشته باشیم و قضات تا جایی که می‌شود بازداشت‌ها را کم و سرکشی‌ها را افزایش دهند و به زیر مجموعه‌های خود حتماً نظارت مستقیم و مستقل داشته باشند.

انتهای پیام
captcha