قلم زدن در حوزه دفاع مقدس ایثارگری است / تدوین بانک اطلاعاتی زنان نویسنده
کد خبر: 3973667
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

قلم زدن در حوزه دفاع مقدس ایثارگری است / تدوین بانک اطلاعاتی زنان نویسنده

مدیرکل امور بانوان گیلان، قلم زدن در حوزه دفاع مقدس را نوعی ایثارگری دانست و تصریح کرد: با همکاری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال تدوین بانک اطلاعاتی از زنان شاعر و نویسنده استان در حوزه ادبیات پایداری هستیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان امروز، 4 خرداد در مراسم تجلیل از نویسندگان زن حوزه دفاع مقدس استان گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 250 شهید گیلانی عملیات بیت المقدس، اظهار کرد: هزار رزمنده گیلانی در حماسه فتح خرمشهر حضور داشتند و 70 جانباز نیز تقدیم اسلام و انقلاب کردیم.

وی کمیته زنان دفاع مقدس را یکی از کمیته های فعال شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان دانست و افزود: ویژه برنامه های کمیته زنان دفاع مقدس گیلان در مناسبت های انقلاب در هشت محور شامل دیدار و سرکشی، تقدیر و تجلیل، برپایی نمایشگاه، برگزاری جشنواره و همایش، برگزاری نشست بصیرتی، خدمات رفاهی، برگزاری مسابقه و اجرای پویش برگزار می شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، با اشاره به برگزاری کنگره استانی تجلیل از زنان شهیده، جانباز و آزاده گیلانی در قالب همایش «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بیان کرد: در دوران همه گیری کرونا و محدودیت دید و بازدید حضوری، برقراری تماس های تلفنی با مادران و همسران شهدا را در دستور کار قرار دادیم.

یعقوب نژاد، قلم زدن در حوزه دفاع مقدس را نوعی ایثارگری دانست و تصریح کرد: با همکاری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال تدوین بانک اطلاعاتی از زنان شاعر و نویسنده استان در حوزه ادبیات پایداری هستیم.

وی از شناسایی بیش از 150 زن نویسنده و شاعر حوزه دفاع مقدس در استان گیلان خبر داد و اضافه کرد: آثار مکتوب ماندگاری دارد و شاعران و نویسندگان ما با زبان قلم معارف دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را از نسلی به نسل دیگر منتقل می کنند.

مدیرکل امور بانوان گیلان، تاریخ شفاهی را یکی از محورهای مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تاکید کرد: زنان اهل قلم نسبت به ثبت و ضبط خاطرات و روایات مادران و همسران و خانواده های شهدا اهتمام داشته باشند و با نگاه ظریف و عاطفی خود به استخراج این گنجینه ها بپردازند تا بتوانیم میراثی ارزشمند برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

انتهای پیام
captcha