بیش از ۷۰۰ روستای استان کرمان با مشکل آب شرب مواجه هستند
کد خبر: 3975267
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

بیش از ۷۰۰ روستای استان کرمان با مشکل آب شرب مواجه هستند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جریان افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان ریگان ضمن اشاره به اقدامات جهادی انجام شده در استان کرمان گفت: کرمان جزو چهار استانی است که در زمینه آب مشکل جدی دارد و ۷۴۷ روستای استان با مشکل آب مواجه هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جریان افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان ریگان امروز، 12 خرداد در جمع جهادگران شرق استان کرمان، گفت: یکی از موضوعاتی که در کشور باید نهادینه شود و در برنامه اساسی حوزه کاری کشور قرار بگیرد حرکت‌های سازمان یافته جهادی است. جهادگران در عرصه‌های مختلفی مانند حوادث غیرمترقبه آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه مدل گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی از نوع دفاع مقدس است و حرکت‌ها و مدیریت جهادی زاییده دفاع مقدس است؛ بیان کرد: شهید سلیمانی با نگاه جهادی، انقلابی و اعتقادی و با تبعیت از امام خویش ثابت کرد «ما می‌توانیم» و با همین نگاه جهادی و اعتقادی و ولایی نگاه جهان اسلام را به انقلاب اسلامی و شیعه عوض کرد، اسلام ناب محمدی را محبوب و ثابت کرد اگر در زمین خدا و ائمه بودید و دستتان در دست حجت خدا بود بن بست ندارید.

معروفی تصریح کرد: در مکتب اهل بیت(ع) و مکتب امامین انقلاب که مکتب اهل بیت و عاشورا است بن‌بست وجود ندارد؛ و امروز بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی با این مدل اعتقادی و ولایی در صحنه قرار می‌گیرند. جهادگران به دنبال خودنمایی و شعار نیستند بلکه اهل عمل و به دنبال تکیه‌گاهی برای مردم هستند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان حدود سه هزار گروه جهادی شناسنامه دار وجود دارد؛ گفت: امروز در راستای گسترش گروه‌های جهادی به دنبال هر مسجد یک گروه جهادی و گروه‌های جهادی محله محور هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: ما نیاز به نیروی کار در استان کرمان نداریم اما گروه جهادی که قصد ورود به منطقه ما را دارد باید آورده داشته باشد و خانه، حمام، سرویس بهداشتی و… بسازد.

وی بیان کرد: در استان کرمان ۷ موضوع را در اولویت کاری قرار داده‌ایم و بخشی از آن را با سیستم اجرایی استان هماهنگ کرده‌ایم.

معروفی آب شرب، بهداشت، حاشیه نشینی، اشتغال خرد، ازدواج آسان، رسیدگی به حوزه اجتماعی و فرهنگی و مسکن مدد جویان را اولویت‌های سپاه ثارالله کرمان طی امسال ذکر کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در خصوص آب شرب روستایی گفت: کرمان جزو چهار استانی است که در زمینه آب به شدت دچار مشکل دارد و ۷۴۷ روستای استان با مشکل آب مواجه هستند؛ که با تشکیل قرارگاه «نهضت آب رسانی شهید سلیمانی» از سال گذشته تاکنون ۶۴ روستا آب رسانی شده است. و 28 روستا نیز تا 20 خرداد تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکل آب روستاها باید به گروه جهادی داده شود گفت: برای سال ۱۴۰۰ آمادگی داریم ۱۸۰ روستا را به کمک دولت آب رسانی کنیم.

معروفی با بیان اینکه در کنار دشمنی با آمریکا و اسرائیل، دشمن فقر و محرومیت هم هستیم و حل این مشکلات با کار جهادی و مدل حاج قاسم شدنی است افزود: کار جهادی مکتب حاج قاسم است و مکتب حاج قاسم مکتب عمل به فرامین حجت خداست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با انتقاد بر اینکه نگاه در کرمان سیاسی است و نگاه اقدام و عمل جهادی نیست، اظهار کرد: استان ثروتمند کرمان علیرغم معادن فراوان با این حجم از فقر، بی آبی، مشکلات معیشتی و بهداشتی مواجه است و این برای استان ثروتمند کرمان شرم آور است.

وی در خصوص انتخابات پیشرو بیان کرد: امسال با شرایط خاصی مواجه هستیم، دشمن در برابر انقلاب صف آرایی کرده و جنگی در رسانه و فضای مجازی ایجاد کرده است. دشمن با کمرنگ کردن حضور مردم دنبال بی ثبات سازی ماست. اگر می‌خواهید وضع موجود و مشکلات را برطرف کنید به صحنه بیایید.

معروفی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای شرکت در انتخابات افزود: با حضور در صحنه انتخابات، یک فرد انقلابی، تحول‌گرا و مبارز با فساد را انتخاب کنید. مردم آنقدر از فساد، تبعیض و بی‌عدالتی نگرانند که از کمبود و مشکلات معیشتی نگران نیستند. مردم ما برای برون رفت از این مشکلات خواستار این تحول هستند.

انتهای پیام
captcha