توسعه اقتصادی اردبیل در گرو احیای واحد‌های راکد است
کد خبر: 3975403
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

توسعه اقتصادی اردبیل در گرو احیای واحد‌های راکد است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، گفت: احیا و بازگشت واحد‌های تولیدی به چرخه فعالیت از اهم برنامه‌هایی است که از سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار داده‌ایم.

رضازاده// توسعه اقتصادی اردبیل در گرو احیای واحد‌های راکد استرامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: به عنوان یکی از اهداف مهم و اساسی رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی است که با هدف تحقق شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مبنای کار قرار گرفته است و در تلاش هستیم با رفع موانع تولید ظرفیت‌های واحد‌های تولیدی و صنعتی استان را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: احیا و بازگشت واحد‌های تولیدی به چرخه فعالیت از اهم برنامه‌هایی است که از سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار داده و برای رفع مشکلات مربوطه نهایت سعی و تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا بتوانیم با رفع موانع تولید به اهداف توسعه‌ای خود جامه عمل بپوشانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، گفت: در این زمینه با همکاری خوب بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی در احیای واحد‌های راکد روبه‌رو شدیم که این مشارکت تنگاتنگ خروجی‌های قابل توجهی را به دنبال داشته و توسعه اقتصادی استان را رقم زده است.

صادقی تصریح کرد: بررسی ۱۹۰ پرونده و پیگیری‌های لازم برای اجرای مصوبات صادره در این زمینه نیز محقق شده و با پشتیبانی‌های به عمل آمده ظرفیت واحد‌های تولیدی استان تا ۸۰ درصد افزایش یافته و افزایش شیفت کاری در این زمینه توانسته در ارتقای ۴۰ درصدی اشتغال واحد‌های تولیدی استان مؤثر واقع شود.

وی اظهار کرد: تأمین مواد اولیه برای واحد‌های صنعتی و هدف‌گذاری‌های لازم برای بهره‌برداری از ۱۵۰ واحد تولیدی برای امسال جزو اولویت‌های اساسی این مجموعه است که امید می‌رود با تلاش‌ها و اقدامات انجام یافته در این زمینه رفع مشکلات موجود در حوزه صادرات، مبادله ارز و تعادل‌بخشی به نوسانات قیمتی را شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha