از اختتامیه مسابقه اسراء تا حکم معامله رمزارزها در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3976049
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

از اختتامیه مسابقه اسراء تا حکم معامله رمزارزها در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها امروز از اختتامیه فصل دهم مسابقه تلویزیونی اسراء در تیرماه خبرد داده‌اند، این صفحات همچنین به بررسی حکم شرعی معامله رمزارزها پرداخته‌اند.

از اختتامیه مسابقه اسراء تا حکم معامله رمزارزها در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 17 خردادماه خبرهای متنوعی را بر روی خروجی خود قرار داده‌اند. در این روز خبرهایی از اعلام زمان برگزاری مراسم اختتامیه مسابقه تلویزیونی اسراء تا فتوای مراجع تقلید در مورد رمزارزها و ...،‌ در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز در گزارشی به تشریح برنامه‌های آموزشی شورای عالی قرآن در سال 1400 پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: «فعالیت‌های آموزشی شورای عالی قرآن در سال ۱۴۰۰ ذیل سه برنامه تخصصی شامل دوره‌های ارتقاء قاریان و دعاخوانان، دوره‌های تخصصی اقراء و آموزش‌های غیرحضوری تدارک شده است، دوره آموزش غیرحضوری یکی از این برنامه‌ها است که با هدف رشد و پیشرفت فنی تلاوت قاریان برگزیده در طرح ارزیابی طی دوره‌های گذشته، به منظور موفقیت آنها در مقاطع و درجات بالاتر دوره ارزیابی اجرا می‌شود».

فارس همچنین در گزارشی به جایز بودن یا نبودن معامله رمزارزها پرداخته و احکام صادر شده در مورد این موضوع از سوی مراجع تقلید را منتشر کرده است. در این گزارش آمده است: «اغلب مراجع به فتوا یا به احتیاط می‌فرمایند، مجاز نیست. اما برخی مراجع از جمله رهبر معظم انقلاب آن را به قانون موکول می‌کنند».

فارس همچنین در خبری به انعکاس صحبت‌های «عاطفه سعیدی‌نژاد»، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع «انتخابات» در پویش «حرف آورد» پرداخته و در مطاب دیگری فایل صوتی تلاوت ترتیل صفحه ۱۱۴ قرآن کریم شامل آیات ۳۷ تا ۴۱ سوره مبارکه مائده باصدای مرحوم منشاوی را برگزاری کرده است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از برگزاری نشست تخصصی با عنوان «بررسی دیدگاه‌های امام خمینی(ره) منطبق با آموزه‌های امام علی(ع)» خبر داده است. این نشست در فضای مجازی با حضور حدود 80 نفر از محققان و علاقه‌مندان ژاپنی برگزار شد. «توسئی سانو»، استاد دانشگاه و از شخصیت‌های برجسته اسلام‌شناس و ایرانشناس ژاپنی، پدیدآورنده چندین اثر از بیانات حضرت علی(ع) و ... که در چندین برنامه از جمله اولین دور گفتگوهای دینی ایران و ژاپن، سمینار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و معرفی ایران در دانشگاه ریوکوکو (کیوتو) و ... با رایزنی فرهنگی همکاری و حضور داشته به همراه ارائه پاورپونت به سخنرانی در موضوع نشست پرداخت.

ایسنا همچنین در خبر دیگری از رشد سه برابری میزان ثبت‌نام‌کنندگان در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از استان یزد خبر داده است. این خبر را «محمود میرجلیلی»، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد اعلام کرده و گفته است: «سال گذشته ۳۳۷ نفر در استان یزد متقاضی شرکت در مسابقات قرآنی شده بودند که امسال این آمار به بیش از یک هزار نفر رسیده است. همچنین شهرستان‌های یزد، میبد، اردکان و ابرکوه بیشترین ثبت نام شده را داشته‌اند».

«پیام تسلیت رئیس ستاد فهما در پی درگذشت علی مرادخانی» و « روزی که آیت‌الله‌العظمی صافی جان مرجع شیعیان را نجات داد» دو عنوان خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران در روز 17 خردادماه است.

مهر

خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و عترت گفت‌وگویی با مالک اولین باغ قرآنی کشور که در استان اردبیل واقع است، انجام داده و در بخشی از آن اظهار شده است: «باغ قرآنی «مدهامتان» که به نیت تحکیم پیوند قرآن و طبیعت در روستای اندبیل احداث شده، برای گسترش فعالیت‌های قرآنی و معنوی نیازمند حمایت جدی است. باغ قرآنی روستای اندبیل از اواخر سال ۹۴ و به طور جدی از سال ۹۵ با فکر و ایده شخصی و البته با دست‌گیری تعدادی از اهالی روستا فعالیت خود را آغاز کرده است که در طول این سال‌ها تلاش تمام اهالی بر این بوده تا با افزایش امکانات این باغ فعالیت‌های قرآنی را به مرور گسترش دهیم».

مهر همچنین گفت‌وگویی با «میثم معافی» معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم با موضوع چاپ قرآن از ابتدای سال تاکنون انجام داده است. معافی در بخشی از صحبت‌های خود گفته است: «از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۲ مجوز چاپ و نشر توسط معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم صادر شده است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال قبل، شاهد رشد ۱۰۰ درصدی در صدور مجوزهای چاپ هستیم. در سال قبل تعداد صدور مجوز در حوزه چاپ و نشر ۳۳۰ مورد با شمارگان سه میلیون ۸۰۰ هزار نسخه بوده است».

از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه قرآن و عترت مهر می‌توان به «موضوع «فضای مجازی و وظیفه ما در قبال آن» بررسی می‌شود»، «آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود» و «تشخیص درست حق از باطل در جامعه‌ای عاقل و آگاه اتفاق می‌افتد» اشاره کرد.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم صفحه دین، قرآن و اندیشه را تا زمان تهیه این گزارش با انتشار یک گزارش به روزرسانی کرده است. در این گزارش که به موضوع توبه اختصاص یافته، برخی بیانات آیت‌الله «عزیزالله خوشوقت» در مورد این موضوع منتشر شده است. در برخی از این گزارش و در پاسخ به سوال «ما از کجا بدانیم که خداوند توبه ما را پذیرفته است؟» می‌خوانیم: « یک علامت خیلی واضح و روشن دارد؛ هر وقت بعد از توبه دیدی که گناه نمی‌کنی، توبه‌ات قبول است؛ اما اگر گناه می‌کنی، اصلاً توبه نکرده‌ای. پس یک علامت روشن و قطعی دارد. توبه کرده‌ای که چه کنی؟ گناه نکنی. پس وقتی دوباره گناه می‌کنی، معلوم است توبه نکرده‌ای؛ لذا قبول هم نیست. اما اگر ترک گناه را بعد از توبه ادامه دادی، علامت این است که توبه‌ات قبول است و گناهان گذشته را هم خدای متعال محو کرده و بخشیده است. هر‌کس خودش می‌تواند محاسبه کند و ببیند اگر باز هم گناه می‌کند، توبه نکرده است. اگر گناه نمی‌کند، مسئله را جدی گرفته و توبه کرده است. خدای متعال در قرآن کریم اعلام کرده است: من دو طایفه را دوست دارم؛ یکی کسانی که اهل تقوا هستند: «فَإِن اللهَ یُحِب الْمُتقینَ» خدا آدم‌هایی را که گوش به حرف خدا می‌دهند، دوست دارد، دوم: «إِن اللهَ یُحِب التوابینَ» خدا کسانی را که هر بار گناه می‌کنند توبه می‌کنند، دوست دارد. برای این که گناه‌کاران به سوی خدا بیایند و کمتر گناه کنند».

تسنیم در خبر دیگری از برگزاری مراسم اختتامیه دهمین فصل از مسابقه تلویزیونی اسرا در تیرماه و بعد از انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است. این خبرگزاری همچنین از پخش تکرار فصل دهم این مسابقه تلویزیونی از امروز هفدهم خردادماه از شبکه قرآن و معارف سیما خبر داده است.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه قرآن و معارف از برگزاری نشست مشترک اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خبر داده و صحبت‌های «سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این نشست را انعکاس داده است. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این نشست یکی از وظایف این ستاد را استفاده از توان و ظرفیت همه مجموعه‌ها دانسته و بیان کرده است: «این ستاد به تنهایی نمی‌تواند امر به معروف و نهی از منکر را هدایت کند مگر اینکه بتواند از همه ظرفیت‌ها استفاده کند».

ایرنا همچنین از به اهتزاز درآمدن پرچم سیاه همراه با مدیحه‌سرایی، نوحه‌خوانی و دمام‌زنی عزاداران برای سالروز شهادت امام صادق(ع) در خیابان هلال احمر تهران خبر داده است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه از رونمایی از کتاب «حقیقت مرگ» در خبرگزاری قرآن خبر داده است. بر اساس این خبر نشست رونمایی از کتاب «حقیقت مرگ؛ تحلیلی از چیستی، چگونگی و علل مرگ از منظر ابن‌سینا و ملاصدرا» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر همتی» دوشنبه، ۱۷ خردادماه، ساعت ۱۳:۳۰ در ایکنا برگزار می‌شود. در این نشست «یحیی یثربی»، فیلسوف و استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی، «احد فرامرزقراملکی»، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و «مجید احسن»، عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخن می‌پردازند.

ایبنا در خبر دیگری از ارسال 50 اثر به جشنواره فرهنگی و پژوهشی نماز در زنجان خبر داده است. رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی و پژوهشی نماز شامل بخش‌های مختلفی است، اظهار کرده است:‌ با توجه به سراسری بودن این جشنواره پیش‌بینی شده است که جامعه هدف آن حدود یک میلیون نفر باشد. این جشنواره شامل پنج بخش مجازی، ادبی، هنری، پژوهشی و ویژه است. همچنین چاپ کتاب، شعر، بخش‌های ادبی و مجازی، تجلیل از فعالان عرصه نماز، تجلیل از آثار ارائه شده در زمینه جلوه‌های نماز در دوران دفاع مقدس و تجلیل از بخش‌های این جشنواره است».

«جایگاه فلسفه‌ هنر در آثار ابن سینا بررسی می‌شود»، «تکنولوژی و عرصه زنانه/ آیا تکنولوژی دارای سوگیری‌های جنسیتی است؟»، «جدایی بحرین از ایران، رفراندوم دروغین و گناه نابخشودنی است» و «اصیل‌ترین جشنواره‌‌ها برخاسته از حافظه جمعی شهرند/ وضعیت ناخوشایند ایران در شاخص‌های شادکامی» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری کتاب ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز 17 خردادماه دو مطلب را بازنشر داده است. در یکی از این مطالب حدیثی از حدیث امام علی(ع) درباره راهکار مقابله با ترس در انجام کار‌ها منتشر شده است.

این خبرگزاری همچنین از انتصاب حجت‌الاسلام «روح‌الله حریزاوی» به عنوان قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی خبر داده است. وی تا پیش از این معاون ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی بود. مدیریت سابق حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور، معاونت پژوهشی و آموزشی و معاونت راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت پاسخگویی به شبهات بسیج، فعالیت در حوزه شبکه‌سازی فرهنگی از سوابق وی به شمار می‌رود.

میزان

خبرگزاری میزان در صفحه ادبیات، دین و اندیشه گفت‌وگویی با «علی‌اکبر والایی» نویسنده کتاب‌های دفاع مقدسی پیرامون اوقات فراغت و سرانه مطالعه در کشور انجام داده است، این نویسنده در بخشی از گفت‌وگوی خود بیان کرده است: «با افزایش قرنطینه کرونایی، اوقات فراغت نیز برای مردم افزایش بسیاری پیدا کرده، اگرچه آمار‌های رسمی از میزان مطالعه ارائه نشده، اما آنچه به لحاظ میدانی مورد بررسی قرار دادم حاکی از این امر است که مطالعه بیشتر به سمت و سوی کتاب‌های الکترونیک و صوتی گرایش داشته است».

««ما هشت نفر» خاطرات جمعی از اسرای اردوگاه موصل چهار» و ««از مشهد تا کاخ صدام» روایتی از زندگی آزاده جانباز محمود رعیت‌نژاد» دو عنوان خبری دیگر است که در روز 17 خردادماه در صفحه ادبیات، دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha