مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام‌نور اصفهان افتتاح شد
کد خبر: 3979622
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام‌نور اصفهان افتتاح شد

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان گفت: در بسیاری از دانشگاه‌های کشور مراکز مشاوره وجود دارد و با توجه به افزایش 12 درصدی جذب دانشجو در دانشگاه پیام‌نور در سال جاری، ضرورت احداث مرکز مشاوره در این دانشگاه احساس می‌شود.

افتتاح مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان، محمدرضا جلالی، رئیس دانشگاه پیام نور اصفهان، دوم تیرماه در آیین افتتاح مرکز مشاوره و روانشناسی این دانشگاه با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا نیاز به مراکز مشاوره بیش از گذشته است، اظهار کرد: در بسیاری از دانشگاه‌های کشور مراکز مشاوره وجود دارد و ضرورت احداث آن در دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان با توجه به اینکه امسال ۱۲ درصد افزایش جذب دانشجو داشته‌ایم، احساس می‌شود.

وی افزود: دانشگاه پیام‌نور رتبه دوم جذب دانشجو را دارد و لازم است چنین مراکزی با بالاترین سطح آموزش داشته باشد و حضور همکاران هیئت علمی در مرکز مشاوره آزاد است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان تعامل با نهادها و سازمان‌های شهر و استان را بسیار با اهمیت دانست و اضافه کرد: تعاملات بیشتر می‌تواند در ارتقای عملکرد این مرکز اثرگذار باشد.

جلالی تصریح کرد: در حال حاضر تمام ارجاعات دادگستری در مباحث خانواده و روانشناسی به دانشگاه اصفهان سپرده می‌شود که این فرآیند می‌تواند به دانشگاه پیام‌نور نیز سپرده شود و مدیرکل دادگستری استان اصفهان از این موضوع استقبال کرده است.

وی ادامه داد: ایجاد کلینیک حقوقی دیگر موضوع مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد و همچنین ورود به بحث‌های کلان استان و کشور باید در این مرکز مدنظر قرار داده شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر کشور دچار سیاه‌چاله جمعیتی است و مراکز مشاوره با ورود به‌موقع به این موضوع می‌توانند تأثیرگذار باشند.

همچنین مریم قربانی، مسئول مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان نیز در این مراسم، گفت: در دنیای امروز که دنیای شلوغ تکنولوژی است، با انواع استرس‌ها روبرو هستیم که سلامت روان را نشانه گرفته و این برای جامعه بسیار مضر و خطرناک است.

وی اضافه کرد: اهمیت مراکز مشاوره به حدی است که توسعه این مراکز امری ضروری به‌شمار می‌رود و به این دلیل که خانواده‌های زیادی نیازمند مشاوره هستند، لزوم افزایش این مراکز احساس می‌شود.

مسئول مرکز مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان تصریح کرد: این مرکز مشاوره نقطه تحولی برای آرامش خانواده‌ها و رسیدن به جامعه‌ای امن از لحاظ روانی است.

قربانی اضافه کرد: در این مرکز تلاش می‌شود به اولویت‌ها و اهدافی که مدنظر است برسیم و لازمه آن همکاری همه اساتید است.

انتهای پیام
captcha