عدل به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود
کد خبر: 3979960
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷

عدل به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود

امام‌جمعه خرمدره با اشاره به اینکه مردم به کسی که به دنبال اجرای عدالت است، اقبال نشان می‌دهند، گفت: عدل باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.

عدل به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور، چهارم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: علما و مبلغان دین مرزبانان دین و عقیده و مروجان فرهنگ ناب ایرانی ـ اسلامی هستند و تلاش‌های آن‌ها سبب می‌شود که دین از گزند توطئه‌های دشمنان در امان بماند.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی مظهر عدالت ساختاری بود، ادامه داد: امام راحل فرمودند: شهید بهشتی مثل یک ملت بود و این یک تعبیر قرآنی است که در قرآن درباره حضرت ابراهیم گفته شده است. همچنین عدل باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و در این راه قوه قضائیه اصلی‌ترین نگهبان و ناظر عدالت است.

امام‌جمعه خرمدره با بیان اینکه اگر مردم احساس کنند کسی به دنبال اجرای عدالت است، اقبال نشان می‌دهند، تصریح کرد: رأی به حجت‌الاسلام رئیسی به دلیل کارنامه عدالتخواهی و درک درد محرومان است و مردم انتظار دارند این روند در قوه مجریه نیز حاکم باشد.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم دولت سیزدهم تا پایان کار خود، عدالتخواهی را سرلوحه کار خود قرار داده و در این زمینه سربلند باشد، تصریح کرد: امیدواریم دولت در راستای خدمت به مردم گام بردارد و به نیازها و مطالبات آن‌ها توجه کند.

زاهدی‌پور به برگزاری انتخابات 28 خرداد اشاره کرد و افزود: انتخابات 28 خرداد،‌ تکرار جنگ احزاب و صف‌آرایی جبهه حق در برابر جبهه باطل بود که جبهه حق «ملت ایران» پیروز این میدان شدند.

وی به تلاش دشمنان برای جلوگیری از حضور مردم در انتخابات و پایین آوردن مشارکت مردمی، اشاره و بیان کرد: سلاح اصلی جبهه استکبار در انتخابات، بی‌تدبیری برخی مسئولان و سلاح اصلی مردم، ایمان به اصل نظام و ولایت بود.

امام‌جمعه خرمدره با بیان اینکه مردم در حالی در انتخابات شرکت کردند که از عملکرد برخی مسئولان به شدت ناراضی بودند، گفت: انتخابات 28 مرداد مسئولیت دولت بعدی را سنگین‌تر می‌کند و قدردانی از مردم خدمت هر چه بیشتر به مردم است.

انتهای پیام
captcha