استان اردبیل ظرفیت رکورد شکنی‌های قرآنی در بخش‌های مختلف را دارد
کد خبر: 3982849
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

استان اردبیل ظرفیت رکورد شکنی‌های قرآنی در بخش‌های مختلف را دارد

مدیرعامل اتحادیه و مؤسسات قرآنی استان اردبیل گفت: استان اردبیل ظرفیت رکوردشکنی‌های قرآنی متعددی در بخش‌ها، حوزه‌های دینی و فرهنگی دارد.

استان اردبیل ظرفیت رکورد شکنی‌های قرآنی متعددی داردنهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه و مؤسسات قرآنی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: فعالیت‌های مؤسسات، خانه‌های قرآنی و همچنین محافل انس با قرآن در مناطق مختلف شهری و روستایی استان با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای ناب بوده و استان اردبیل ظرفیت رکوردشکنی‌های قرآنی متعددی در بخش‌ها و حوزه‌های دینی و فرهنگی دارد.

وی بیان کرد: جریان ارزشمندی که در حفظ قرآن در کشور با تاکید مقام معظم رهبری آغاز شده، نتایج سودمندی را در استان اردبیل و معرفی نخبگان در این عرصه به همراه داشته به‌طوری که ما امروز شاهد ثبت رکورد امیر هادی بایرامی حافظ روشندل اردبیلی هستیم که از چهار سالگی حفظ قرآن را شروع کرده و در هشت سالگی توانسته رکورد ملی را به نام خود به ثبت برساند.

حورزاده، با اشاره به این که ۳۰۰ مؤسسه قرآنی و ۱۰۰ خانه قرآن روستایی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند، بیان کرد: علاوه بر این یک هزار محفل خانگی در حال آموزش‌های قرآنی هستند که به دلیل شیوع کرونا در طول دو سال گذشته تا حدودی فعالیت این مراکز تعطیل شده است.

مدیرعامل اتحادیه و مؤسسات قرآنی استان اردبیل، یادآور شد: متأسفانه ضربه‌های بسیاری به مؤسسات قرآنی وارد شده و حمایتی از مؤسسات قرآنی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در یک برنامه بلند مدت آموزشی تلاش مجموعه دارالقرآن بر این است تا بر اساس منویات مقام معظم رهبری تربیت حافظان قرآن به ویژه در سنین خردسالی و نوجوانی انجام شده تا علاقه‌مندان بتوانند از نور قرآن در مسیر زندگی خود بهره بگیرند.

مدیرعامل اتحادیه و مؤسسات قرآنی استان اردبیل، افزود: خروج از تصدیگری اولویت دارالقرآن کریم است به گونه‌ای که ما مدیریت ۳۰۰ مؤسسه، خانه و جلسات قرآنی را به فعالان این بخش سپرده‌ایم که در قالب اتحادیه مؤسسات قرآنی هر سه سال انتخابات آنها برگزار و با معرفی مدیرعامل فعالیت‌های مثبت و سازنده‌ای را در این بخش شاهد هستیم.

حورزاده بیان کرد: کسب رضایت الهی در دنیا و آخرت با مشارکت در ترویج فرهنگ قرآنی یک اولویت اساسی است و به همین منظور ۲۷۰ ساعت آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف ارائه شده و استان اردبیل به سرآمد آموزش‌های قرآنی در کشور مبدل شده است.

انتهای پیام
captcha