الگو و مدل رفتاری در دعوت به حجاب حکیمانه باشد
کد خبر: 3983300
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

الگو و مدل رفتاری در دعوت به حجاب حکیمانه باشد

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به صراط مستقیم دعوت کنیم، الگو و مدل رفتاری باید حکیمانه باشد، بنابراین حجاب یک ضرورت دینی است.

الگو و مدل رفتاری در دعوت به حجاب حکیمانه باشدبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع)، فرزانه رضیان، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان، اظهار کرد: رویکرد اصلی سازمان بسیج جامعه زنان تقویت عفت درونی همزمان با رعایت حجاب ظاهری است.

وی با بیان اینکه مواجهه با مردم در امر حجاب و عفاف متفاوت است، گفت: باید توجه داشت که عفاف یک امر باطنی است و لازمه داشتن حجاب، عفاف است و شخص باید در باطن خود به حجاب رسیده باشد، برخی از مردم جامعه حجاب دارند، اما عفاف را فراموش کرده‌اند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: اگر می‌خواهیم به صراط مستقیم دعوت کنیم، الگو و مدل رفتاری باید حکیمانه باشد، بنابراین حجاب یک ضرورت دینی است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید به‌دنبال برنامه‌های علمی نو و اثرگذار باشیم، به تبیین اهمیت نقش حجاب و عفاف در سلامت روحی و روانی جامعه پرداخت.

رضیان از اجرای برنامه‌های فرهنگی همزمان با هفته حجاب و عفاف در همدان خبر داد و بیان کرد: در این راستا برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و هنری با همکاری حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت و جمعیت بانوان فرهیخته با محوریت جامعه زنان استان برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته بیان کرد: این برنامه‌ها با مشارکت جمعیت بانوان به بهترین شیوه برگزار خواهد شد.

بیانیه سپاه انصارالحسین(ع) همدان به‌مناسبت روز عفاف و حجاب

هم‌چنین سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان به‌مناسبت فرارسیدن روز عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد که در متن این بیانیه آمده است: «بار دیگر در گذر تاریخ مبارزاتی کشور ایران، دفتر تقویم ایام را ورق زدیم. ۸۶ سال پیش در چنین روزی، مردم غیرتمند و حماسه‌ساز میهن اسلامیمان همگام با روحانیت مبارز، متحد و همدل شدند و در پاسخ نقض به قانون پوشالی و تحمیلی کشف حجاب رضاخانی قیام آگاهانه‎ای را به یادگار گذاشتند.

سالروز ملی عفاف و حجاب، پیام‌آور شهادت بیش از یک هزار و 500 نفر از مبارزان انقلابی عزتمندی است که در روز ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ هجری شمسی در صحن مسجد گوهرشاد و در جوار مضجع شریف امام رضا(ع)، پیمان خونین حمایت از حجاب را امضا کردند. آنان وقتی دریافتند که رضاخان پهلوی از سرزمین ترکیه، کلاه شاپو برای مردان، کشف حجاب از زنان و حذف لباس از روحانیون معزز به ارمغان آورده و با تحمیل نقشه فرنگ نخست، غیرت مردان و سپس عفت زنان را نشانه گرفته، سکوت را جایز ندانستند و مدافعان حریم حیا و غیرت، پرچم علوی و فاطمی را برافراشته نگه داشتند.

اکنون در عصر انقلابی و گذشت قریب به ۴۳ سال از پیروزی حجاب بر برهنگی، عداوت‌های دشمنانه همچنان ادامه داشته و الگوپردازان قدرت رسانه‌ای غرب با استفاده از ابزاری همچون مسیح علی‌نژاد در ماهواره، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ضدانقلاب، اندیشه مردان و زنان، نوجوان و جوانانمان را به چالش‌های کذایی کشیده است؛ ولی قلب ملت ما به عشق ولایت و شهادت، تپنده‌تر از هر زمان، خونابه معرفت را در شریان جامعه پمپاژ می‌کند.

اینک سبزپوشان سپاه انصارالحسین(ع) همدان، ضمن هماهنگی با نهادها و ارگان‌های ذیربط، مجدانه از شورای انقلاب فرهنگی، معاونت زنان ریاست جمهوری، کمیسیون‌های خاص زنان در مجلس شورای اسلامی و همه تشکلات مطالبه‌گری زنان انقلابی در استان همدان، درخواست نهادینه‌سازی و اجرایی کردن قوانین جامع مبتنی بر ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب با رعایت پروتکل‌های سلامت و امنیت روانی جامعه داریم.

از اهالی رسانه و اندیشمندان این عرصه هم استمداد می‌طلبیم با ارائه طرح‌های نوین آگاه‌سازی سعی کنند مرداب مجازی موجود را از آلودگی و لوث خائنانه جبهه شرق و غرب، تحت زعامت رهبر حکیم انقلاب اسلامی و ارشادات معظم‌له در این راستا به اقیانوسی زلال و هستی‌بخش، تحول ببخشند.»

انتهای پیام
captcha