نشست رسانه‌های حسینی در کربلا برگزار شد
کد خبر: 3984865
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

نشست رسانه‌های حسینی در کربلا برگزار شد

آستان مقدس حسینی دیروز شنبه، 26 تیرماه اولین نشست رسانه‌های حسینی را به منظور تعامل میان رسانه‌ها در زمینه موضوعات عقیدتی و نهضت حسینی برگزار کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از آستان حسینی، عقیل الشریفی، رئیس بخش رسانه این آستان مقدس، در گفت‌وگویی اظهار کرد: این نشست با شعار «نقش رسانه حسینی در ایجاد آگاهی برای جامعه» و با هدف درک واقعیت توسعه دانش و فناوری برگزار شده است.
 
وی افزود: بخش رسانه آستان حسینی دریافته است که پرداختن به این مسئله خصوصاً مسائلی که در ارتباط با موضوع رسانه و به ویژه رسالت امام حسین(ع) باشد تحت نام رسانه حسینی ضرورت دارد.
 
وی ادامه داد: این امر ما را بر آن داشت که نشست فعلی را با کمک بخش تحقیقات تخصصی «وارث الانبیاء» در زمینه نهضت حسینی و با همکاری بخش رسانه آستان حسینی برگزار کنیم.
 
الشریفی تأکید کرد: همانگونه که می‌دانید، امروز درگیری‌های فرهنگی و تمدنی وجود دارد که می‌تواند انعکاس منفی در عالم واقع داشته باشد. لذا این نشست برای ارائه راهکارهای فنی و شناختی برای مقابله با موانع برگزار شده است.
 
صفد الشمری، استاد دانشگاه بغداد نیز در سخنانی گفت: با توجه به مشکلات مردم عراق در زمینه محتوای دیجیتال، این نشست به منظور ایجاد راهکاری برای تعامل با محتوای دیجیتال در ارتباط با موضوعات عقیدتی برپا شده است.
 
وی تأکید کرد: عقاید موضوعی بسیار مهم است و می‌بینیم که شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی اینترنت، علیه ارزش‌ها و مفاهیم اسلامی فعالیت می‌کنند. لذا به نظر ما، این نشست وسیله‌ای واقعی برای نظم دادن به محتواهای اینترنتی و بردن آنها به سمت ارزش‌های دینی و اسلامی و مسیر صحیح است.
 
شایان ذکر است که آستان مقدس حسینی با ارشادات نماینده آیت‌الله سیستانی اقدام به توسعه رسانه‌ها کرده و مؤسسه رسانه‌ای دیجیتال امام حسین(ع) را راه‌اندازی کرده است. این مؤسسه یکی از شاخه‌های بخش رسانه آستان حسینی است و پیام‌های بیدار کننده را با پخش اخبار و فعالیت‌های آستان و پخش سخنرانی‌های دینی و اخلاقی و فرهنگی با هدف نشر فرهنگ امام حسین(ع) در جهان به آگاهی عموم می‌رساند.
 
آماده// نشست رسانه‌های حسینی از سوی آستان مقدس امام حسین(ع) برگزار شد +عکس
 
آماده// نشست رسانه‌های حسینی از سوی آستان مقدس امام حسین(ع) برگزار شد +عکس
 
آماده// نشست رسانه‌های حسینی از سوی آستان مقدس امام حسین(ع) برگزار شد +عکس
انتهای پیام
captcha