رعایت اصول بهداشت و سلامت در عزادارای‌ها جزو واجبات است
کد خبر: 3989433
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
امام‌جمعه موقت اصفهان:

رعایت اصول بهداشت و سلامت در عزادارای‌ها جزو واجبات است

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه عزاداری ایام محرم باید با رعایت پروتکل‌ها، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورات مسئولان امر انجام شود، گفت: حفظ سلامت و جلوگیری از شیوع بیماری واجب است و اظهار علاقه به امام حسین(ع) نیز باید به‌گونه‌ای باشد که تجمعات باعث گسترش بیماری نشود.

مجلس عزای امام حسین(ع) با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: عزاداری ایام محرم باید با رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری‌ها، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورات مسئولان امر انجام شود، البته مردم نمی‌توانند عزا و یاد امام حسین(ع) را ترک کنند، ولی رعایت اصول بهداشت و سلامت نیز جزو واجبات است و باید طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا عمل شود.

وی افزود: عزاداری امام حسین(ع) را نمی‌توان مطلقاً ترک کرد، چون عاشورا و محرم در خون و جان مردم نفوذ دارد، ولی اصول بهداشتی و دستورات مسئولان مربوطه باید رعایت شود و لازم و واجب است، همان‌طور که مقام معظم رهبری بر این امر تأکید کردند.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: علاوه بر برپایی مجالس عزاداری، یاد و نام امام حسین(ع) به طرق دیگر نیز باید گرامی داشته شود، مثلاً صداوسیما در این خصوص نقش بسزایی دارد و می‌تواند از آرشیو سخنرانی‌ها و عزاداری‌های سال‌های گذشته استفاده کند. علاوه بر این، هر کسی که اهل مطالعه است، می‌تواند کتاب‌های مربوط به واقعه عاشورا را مطالعه کند. به هر حال، نمی‌توان به مردم گفت که کلاً در خانه بمانند و به هیچ حرکتی دست نزنند. هر اقدامی که قرار است انجام شود، باید با رعایت اصول بهداشتی و دستورات مسئولان مربوطه باشد.

حجت‌الاسلام رهبر ادامه داد: در هر موقعیتی که قرار داشته باشیم، باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم. در حال حاضر، نماز جماعت با رعایت فاصله‌گذاری برگزار می‌شود و در همین موقعیت می‌توان نوحه خواند و عزاداری کرد. اگر اصول بهداشتی را رعایت نکنیم، همان‌طور که در حال حاضر شاهد هستیم، آمار ابتلا به کرونا روز به روز بالاتر می‌رود. شرایط سختی است و حداکثر ملاحظه و رعایت باید انجام شود، ولی هیچ کس نمی‌تواند بگوید عزاداری مطلقاً ممنوع است، ولی به هر حال باید با رعایت اصول بهداشتی باشد. حفظ سلامت و جلوگیری از شیوع بیماری واجب است و اظهار علاقه به امام حسین(ع) نیز باید به‌گونه‌ای باشد که تجمعات باعث گسترش بیماری نشود.

انتهای پیام
captcha