چاپ 110 جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری در همدان
کد خبر: 3989668
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
در سال گذشته؛

چاپ 110 جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری در همدان

مدیر ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از چاپ 110 جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری در سال گذشته خبر داد.

چاپ 110 جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، محمد برخوردار، مدیر ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در مراسمی که روز گذشته، 18 مردادماه با حضور نویسندگان، پژوهشگران و خبرنگاران ادبیات پایداری در باغ موزه همدان برگزار شد، اظهار کرد: در تألیف کتاب، شهرستان‌های اسدآباد با تألیف 19 جلد رتبه اول، ملایر با 13 جلد رتبه دوم، بهار با 11 جلد رتبه سوم را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه نویسندگان و پژوهشگران در حوزه ادبیات پایداری به نوعی الگوسازی و هویت‌بخشی برای جوانان این مملکت با این حرکت جهادی خود انجام دادند، افزود: در سال گذشته بیش از 110 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف کودک، زنان، ایثارگران، آزادگان، شهدا، شهدای مدافع حرم جمع‌آوری، تدوین و به مرحله چاپ رسیده است.

برخوردار ادامه داد: همچنین در حوزه کتاب‌های صوتی 26 عنوان کتاب جمع‌آوری، تدوین و تبدیل به کتاب صوتی شد، برای اولین بار تنها استانی هستیم که در شبکه پرمخاطب ایران صدا مجوز کیفیت کار را دریافت کرد که تا ماه گذشته 150 هزار نفر از کارهای تولید شده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانلود داشته‌اند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدتقی حسینی، مسئول عقیدتی و امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه مهم‌ترین عامل اثرگذاری را برای نوشتن و داشتن اسناد، عدم رجعت فکری می‌داند، تصریح کرد: خبرنگاران تلاش کنند در جامعه رجعت فکری شکل نگیرد.

وی تأکید کرد: اگر ما در زمینه عاشورا و دفاع مقدس منابع نداشتیم، دین خدا با همین‌ها حفظ شده است.

مسئول عقیدتی و امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان یادآور شد: اگر در جامعه ما منابع وجود نداشته باشد فکر جوانان ما هم به غرب رجعت می‌کند.

کسب رتبه اول همدان در ادبیات پایداری

سردار مهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در ادامه تصریح کرد: در حوزه ادبیات پایداری، استان همدان به‌عنوان رتبه اول در سطح کشور معرفی شد که باید در موضوعات برون‌مرزی کارهایی را انجام دهد و البته این ظرفیت و شایستگی در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در جمع نویسندگان و خبرنگاران بودن و آن دل‌های پاک و درک عمیق از حوزه دفاع مقدس بسیار امیدوارکننده است، تأکید کرد: این افراد کسانی هستند که روزهای جنگ را ندیدند ولی عاشقانه فهمیدند و درک کردند و این شایسته تقدیر است.

ظفری اظهار کرد: معرفی فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس کاری بزرگ است که همگان باید مشارکت لازم را در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: استان همدان در دوران دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل داشته و نیاز است که مجموعه اتفاقاتی که در این دوران در استان و یا توسط همدانی‌ها روی داده‌ است به خوبی ثبت، ضبط و به جامعه منتقل شود.

انتهای پیام
captcha