در خیز پنجم نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم
کد خبر: 3990688
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

در خیز پنجم نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه تاکنون در این استان در بحث مدیریت بیماری کرونا همراهی و همکاری خوبی وجود داشته است، اما در خیز پنجم بیماری نیازمند همراهی و همکاری بیش‌تر مردم هستیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، استاندار، ۲۳ مردادماه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا در استان با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی با سه هدف مهم در کشور عملیاتی شد و اجرای آن نیز ادامه دارد، اظهار کرد: بیماریابی و مراقبت از بیماران، کمک‌های مواسات و مؤمنانه و تسریع در روند واکسیناسیون از اهداف این طرح بود که موفقیت‌های خوبی در این استان با اجرای آن حاصل شد، در کمک‌های مؤمنانه، 13 هزار خانواده تحت حمایت قرار گرفتند.

استاندار با تأکید بر اینکه برای مبارزه و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نیازمند یک عزم همگانی هستیم، بیان کرد: خوشبختانه تاکنون در این استان در بحث مدیریت بیماری کرونا همراهی و همکاری خوبی وجود داشته است، اما در خیز پنجم بیماری نیازمند همراهی و همکاری بیش‌تر مردم هستیم.

وی افزود: اگر همراهی و همکاری مردم در مدیریت کرونا با متولیان امر وجود نداشته باشد، قطعاً مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا را نمی‌توان به خوبی اجرایی و عملیاتی کرد، اما در برخی مواقع نیازمند اعمال قانون و تحکم در برابر متخلفان هستیم.

عباسی با بیان اینکه باید بر اجرای قوانین و دستورالعمل‌های کرونایی توسط فرمانداران نظارت‌های بیش‌تری صورت بگیرد، تصریح کرد: محدودیت‌های کرونایی باید بر اساس رنگ‌بندی شهرها اعمال شود.

استاندار تأکید کرد: آمار ابتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان در حال افزایش است، در روز گذشته ۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی مورد توجه قرار نگیرد، قطعاً روزهای سخت‌تری را در پیش خواهیم داشت، زیرا هنوز به قله خیز پنجم نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به سفر هیئت‌های بازرسی ستاد ملی کرونا به استان‌ها برای بررسی وضعیت مدیریت بیماری کرونا، گفت: چندین دستگاه در بحث مدیریت بیماری کرونا بیش‌تر از سایرین مسئولیت دارند و باید اقدامات لازم در پیک پنجم را با دقت و نظارت بیش‌تر انجام دهند.

عباسی توضیح داد: سازمان صمت باید نظارت و بازرسی از اصناف را تشدید کند، نیروی انتظامی در شرایط فعلی مسئول کنترل مبادی ورودی و خروجی استان است، کادر بهداشت و درمان نیز باید بحث خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی، تامین دارو و مسائل بهداشتی را مورد توجه قرار دهند و فرمانداران نیز در شهرستان‌ها مصوبات را با دقت اجرایی و عملیاتی کنند.

استاندار عنوان کرد: می‌‎توان در مدیریت بیماری کرونا در خیز پنجم از ظرفیت نیروهای انتظامی، بسیج و حوزه‌های علمیه استفاده کرد، همچنین طبق تأکید رئیس جمهور تسریع در روند واکسیناسیون در دستور کار قرار خواهد گرفت و توزیع دارو در داروخانه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: طبق وعده رئیس جمهور اختیارات ستادهای کرونای استانی و شهرستانی نیز برای مدیر یت بیماری کرونا افزایش پیدا خواهد کرد، در تعطیلات پیش‌رو نباید کادر و بهداشت و درمان را در مدیریت بیماری کرونا تنها بگذاریم.

انتهای پیام
captcha