مذاکرات پاکستان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مورد افغانستان
کد خبر: 3992157
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۳

مذاکرات پاکستان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مورد افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان در گفت‌وگو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که امت اسلامی باید همبستگی خود را با مردم افغانستان برای داشتن کشوری آرام، متحد، با ثبات و مرفه نشان دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از Geo TV، این اظهارات شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه طی گفت‌وگوی تلفنی با یوسف بن أحمد العثيمين‎، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی(OIC) بیان شد که در آن دو طرف نظرات خود را در مورد تغییر سریع وضعیت افغانستان با یکدیگر در میان گذاشتند.

وزیر امور خارجه پاکستان تأکید کرد که جامعه بین‌الملل باید از طریق حمایت از اقتصاد افغانستان، در بازسازی و تأمین نیازهای بشردوستانه با این کشور همکاری داشته باشد.

قریشی تأکید کرد که پاکستان به نقش سازنده خود در ترویج صلح و ثبات پایدار در افغانستان ادامه می‌دهد.

وی با ابراز امیدواری از تمایل طرف‌های افغان برای حل و فصل اختلافات سیاسی فراگیر گفت که موفقیت مذاکرات در کابل نه تنها به نفع افغانستان بلکه به نفع منطقه خواهد بود.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است که وزیر امور خارجه بر اهمیت تأمین امنیت و حفاظت از حقوق مردم افغانستان تأکید کرده است.

العثیمین نیز در این گفت‌وگو از برگزاری جلسه فوق‌العاده نشست اجرایی سازمان همکاری اسلامی که در جده که در سطح سفرا و نمایندگان دائمی اعضا در این سازمان برای بحث در مورد وضعیت افغانستان تشکیل شده است، خبر داد.

به گفته دبیرکل سازمان همکاری اسلامی این جلسه قرار است روز یکشنبه برگزار شود.

انتهای پیام
captcha