محمدرضا حکیمی با زهدی روشن زندگی را سپری کرد
کد خبر: 3992755
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

محمدرضا حکیمی با زهدی روشن زندگی را سپری کرد

استاد حوزه علمیه مشهد در پی درگذشت استاد محمدرضا حکیمی با انتشار پیامی، فراگیری معارف ولایت ائمه معصومین(ع) و تفکیک میان معارف وحیانی و افکار بشری را دو اقدام مهم آن مرحوم برشمرد و گفت: وی با زندگی بسیار ساده و زهدی کاملاً روشن زندگی را سپری کرد.

محمدرضا حکیمی با زهدی روشن زندگی را سپری کردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیدجعفر سیدان، به مناسبت درگذشت علامه حکیمی پیام تسلیتی را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«ارتحال عالم بزرگوار فقید سعید آقای محمدرضا حکیمی که انسانی وارسته و دانشمند و نویسنده توانا و ادیبی ارجمند بودند موجب تأثر شدید شد. آن مرحوم در دوران عمر پر برکت خود در مراحل مختلف به دو مسئله بسیار مهم اصرار ورزید و در جهت ترویج و تثبیت و پایداری نسبت به آن دو موفق عمل کرد.

یکی از آن‌ها در ارتباط با مسئله ولایت ائمه معصومین -علیهم السلام- است که از نوشتار حماسه غدیر تا کتاب شریف خورشید مغرب که در ارتباط با وجود مبارک امام زمان -عجل‌الله تعالی فرجه الشریف- است و همچنین کتاب شریف الحیات گویای این حقیقت است.

موضوع دوم اصرار مرحوم استاد حکیمی بر جداسازی افکار بسیاری از مشاهیر بشری که همسو با معارف وحیانی نیست و به تعبیر آن مرحوم تفکیک بین معارف وحیانی و بسیاری از افکار بشری در معارف است.

آن مرحوم آثار ارزنده‌ای باقی گذاشت و با زندگی بسیار ساده و زهد کاملاً روشن زندگی را سپری ساخت.

خدای متعال او را غریق رحمت و مشمول عنایات خاصه خاندان رسالت بدارد و به همه بازماندگان و علاقه‌مندان به خصوص برادر گرامی آن مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای محمد حکیمی صبر و اجر کرامت فرماید.»

انتهای پیام
captcha