چهارمحال‌وبختیاری قله خیز پنجم کرونا را پشت سر گذاشت
کد خبر: 3995209
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

چهارمحال‌وبختیاری قله خیز پنجم کرونا را پشت سر گذاشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گفت: آمارها نشان می‌دهد که استان قله خیز پنجم بیماری را پشت سر گذاشته و وارد روند نزولی شده‌ایم، اما در ابتدای خروج از این خیز بیماری، بار بیماری هنوز بالا است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان 14 شهریورماه در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان، اظهار کرد: خوشبختانه از حدود ۱۰ روز گذشته در تعداد بیماران سرپایی روند نزولی شیوع کرونا آغاز شده است، تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم پیش‌شرط خروج از وضعیت حاد کرونایی به‌شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه از چند روز گذشته نیز روند بستری بیماران مبتلا به کذشته در تعداد بیماران سرپایی روند نزولی شیوع کرونا آغاز شده است، تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم پیش‌رونا در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری کاهشی بوده است، عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد، قله خیز پنجم بیماری را پشت سر گذاشته و وارد روند نزولی شده‌ایم، اما در ابتدای خروج از این خیز بیماری، هنوز بار بیماری بالا بوده و تعداد بیماران فعال که موجب انتشار ویروس می‌شوند در جامعه زیاد است.

وی با تأکید بر اینکه تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب سرعت بخشیدن به روند کاهشی تعداد بیماران بستری و بدحال می‌شود، گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، این مسئله موجب افزایش مجدد بار بیماری حتی بیشتر از موج‌های قبلی خواهد شد.

شیرانی افزود: از مردم درخواست می‌شود حدود دو هفته دیگر پروتکل‌ها و موازین بهداشتی به‌ویژه عدم برگزاری دورهمی و مسافرت‌ها را طبق روال گذشته و حتی خیلی جدی‌تر ادامه دهند تا با شیب تندتری به حالت کف منحنی شیوع بیماری کرونا برسیم و بتوانیم برخی بازگشایی‌ها را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تاکنون ۱۴۳۰ نفر در چهارمحال و بختیاری جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند، عنوان کرد: هم‌اکنون ۷۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۹۸ هزار و ۷۲۷ نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده که از این تعداد ابتلای ۷۱ هزار و ۶۶۵ نفر به کرونا قطعی شده است.

انتهای پیام
captcha