اجرای طرح «۴۰ موضوع قرآنی در حلقات خانگی» در کردستان
کد خبر: 3995483
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

اجرای طرح «۴۰ موضوع قرآنی در حلقات خانگی» در کردستان

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از تشکیل «حلقه‌های خانگی قرآن» در سطح استان خبر داد و گفت: در راستای انس و الفت بیشتر خانواده‌ها با قرآن کریم طرح «۴۰ موضوع قرآنی در حلقات خانگی» در کردستان اجرا می‌شود.

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های قرآن مؤسسات و مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به راه‌اندازی «حلقه‌های خانگی قرآن» در سطح استان اقدام کرده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح به صورت پایلوت در شهرستان سنندج افزود: در حال حاضر با کمک مربیان قرآن استان 47 حلقه خانگی قرآن در سطح این شهرستان ایجاد شده است.

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: در راستای اجرای این طرح مربیان قرآن در خانه‌های خود و با حضور اعضای خانواده و نزدیکان خود کلاس‌های آموزش قرآن را برگزار می‌کنند که تعداد این حلقه‌های قرآن از سه نفر شروع شده و در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و وجود مکان مناسب تا 15 نفر هم‌ می‌تواند افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: در راستای انس و الفت بیشتر خانواده‌ها با قرآن کریم، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، بهره‌مندی بیشتر از توان، تجربه مربیان قرآن طرح «40 موضوع قرآنی در حلقات خانگی قرآن» در کردستان اجرا می‌شود.

گلباغی از آموزش مربیان شرکت‌کننده در این طرح برای بهره‌گیری از یک روش واحد در اجرای این طرح افزود: در این راستا 40 موضوع قرآنی در نظر گرفته می‌شود و مربیان قرآن باید در حلقه‌های خانگی قرآن به قرآن‌آموزان آموزش دهند و قرآن‌آموزان این 40 موضوع قرآنی را باید حفظ کنند.

وی طول مدت این دوره قرآنی را 40 جلسه در چهار ماه اعلام کرد و افزود: بعد از پایان کلاس‌ها حلقه‌های خانگی قرآن از فراگیران آزمونی گرفته می‌شود و به کسانی که حائز امتیاز لازم شوند، گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان یادآور شد: به منظور غنی و پربار کردن این دوره‌های قرآنی و وسعت بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی سایر طرح‌های ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قرآن‌آموزان آموزش داده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha