توجه به حوزه کودک از نقاط قوت جشنواره رضوی است
کد خبر: 3995667
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

توجه به حوزه کودک از نقاط قوت جشنواره رضوی است

یک نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات پایداری توجه به حوزه کودک را از نقاط قوت جشنواره رضوی دانست و گفت: در دوران مهم کودکی به دلیل شکل‌گیری شخصیت افراد می‌توان به صورت غیرمستقیم و با استفاده از ظرفیت‌های هنری و ادبی به انتقال پیام به نسل جدید اقدام کرد.

توجه به حوزه کودک از نقاط قوت جشنواره رضوی استبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، روح‌الله شریفی، مؤلف حوزه ادبیات پایداری با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین اظهار کرد: خوشبختانه جشنواره کتابخوانی رضوی از سال‌های گذشته به صورت مداوم در حال برگزاری است و از زمانی که نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی برگزاری جشنواره شده، فرم برگزاری به صورت منظم، هدفمند و با تنوع مناسب در بین گروه‌های سنی در نظر گرفته شده که این رویکرد می‌تواند منجر به تحقق اهداف فرهنگی کشور شود.

وی توجه به حوزه کودک را از دیگر نقاط قوت جشنواره دانست و افزود: در دوران مهم کودکی به جهت شکل‌گیری شخصیت افراد می‌توان به صورت غیرمستقیم و با استفاده از ظرفیت‌های هنری و ادبی به انتقال پیام به نسل جدید اقدام کرد که جشنواره رضوی توانسته خروجی‌های ارزشمندی در این خصوص ارائه دهد.

مدیر هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین افزود: توجه به تولید و حمایت از منابع موثق و ارزش‌مند در بیان سیره اهل بیت به‌ویژه فرهنگ رضوی از دیگر نکاتی است که انگیزه مناسبی برای ناشران و مؤلفان جهت تولید آثار ادبی و هنری ایجاد کرده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری جشنواره با توجه به شرایط ویژه همه‌گیری کرونا در جامعه به استفاده درست عموم مردم از فضای مجازی به ویژه ترویج فرهنگ شیعی منجر شود.

گفتنی است روح‌الله شریفی، نویسنده و پژوهش‌گر فعال در حوزه ادبیات پایداری در قزوین است و کتاب‌هایی چون «روزشمار دفاع مقدس»، «بی‌سنگر»، «حاج حمزه»، «به قول آینه»، «آیه‌ها»، «شیخ نصرت»، «هفت زمستان» و «تکل مازیار زارع زیر پای کریم‌ انصاری‌فرد» را به چاپ رسانده است.

انتهای پیام
captcha