50جهیزیه به نوعروسان نیازمند در قم اهدا شد
کد خبر: 3996171
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
از سوی ستاد اجرایی فرمان امام؛

50جهیزیه به نوعروسان نیازمند در قم اهدا شد

تعداد ۵۰ جهیزیه از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به نوعروسان نیازمند در قم در پویش احسانه اهدا شد.

به گزارش ایکنا از قم، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در قم چهارشنبه 17شهریور در مراسم اهدا ۵۰ جهیزیه امام به نوعروسان نیازمند که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ترویج سنت ازدواج یکی از وظایف مسلمین و حاکمیت دینی است و باید ازدواج آسان در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: رسیدگی به محرومان و نیازمند جامعه با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور بسیار مهم است و این موضوع همواره از دغدغه‌ها و تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و امروز حاکمیت باید برای توجه به معیشت اقشار محروم تلاش و اهتمام داشته باشد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل در تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند را دستور کار قرار داریم افزود: در سال‌های اخیر توجه چندانی به محصولات داخل کشور نمی‌شد و برای این موضوع تلاش کرده‌ایم تا جهیزیه‌ها از کالاهای ایرانی باشد و امیدواریم همه جامعه نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام احدی مسئول ارتباطات حوزوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در قم در این مراسم اظهار کرد: مردم ایران پس از شیوع ویروس کرونا برای دستگیری از نیازمند به میدان آمدند تا گره از مشکلات آنان باز کنند.

وی بیان کرد: در ستاد اجرایی فرمان امام قم خدمات بسیاری به نیازمند برنامه ریزی شد و جشن اهدا ۱۷ هزار جهیزیه به نوعروسان برگزار شد و این برنامه همچنان ادامه دارد.

احدی افزود: یکی از اصلی ترین ویژگی فعالیت‌ها در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، مشارکت عموم مردم است و در بسیاری از خدمات ارائه شده در استان قم و رزمایش‌های برگزار شده حضور نیروهای جهادی و علاقمند چشمگیر بوده است.

مسئول ارتباطات حوزوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در قم ادامه داد: در روزهای آینده ۶ هزار سبد غذایی و قبل از آغاز سال تحصیلی نیز توزیع بیش از ۵ هزار بسته نوشت افزار برای دانش آموزان نیازمند در دستور کار قرار دارد.

رئیس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم نیز در این مراسم با اشاره به روایاتی در خصوص تاکید بر دستگیری از نیازمندان، اظهار کرد: مواسات و کمک به مؤمنین یک توفیقی است که ممکن است نصیب هر کسی نشود.

حجت الاسلام حسینی نژاد گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نهادهای مختلفی برای کمک به محرومان شکل گرفت و امام راحل نیز بر این موضوع تأکیدات فراوانی داشتند و این روحیه امروز در نظام اسلامی و بزرگان دینی و آحاد جامعه وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم بیان کرد: در روایات داریم بندگانی از خداوند در زمین پیگیر امور مردم هستند که این افراد در روز قیامت در امنیت و آرامش خواهند بود و هر کسی قلب مؤمنی را شاد کند خداوند نیز دل او را در آخرت شاد می‌کند.

حسینی نژاد با بیان اینکه نهادهایی در کشور تاسی شده‌اند که واسطه خیر برای کمک به نیازمندان هستند، افزود: بسیار از افراد و خیرین در زمینه تهیه جهیزیه نوعروسان فعالیت می‌کنند که این اقدام بسیار ارزشمند است، چرا که امروز بسیاری از خانواده‌ها در این زمینه مشکلاتی دارند و جوانان نمی‌توانند زندگی خود را شروع کنند.

وی گفت: امروز مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد و انتظار می‌رود افرادی که امکان و توان مالی دارند به خصوص برای تهیه جهیزیه نیازمندان مشارکت کنند و این فرهنگ ازدواج آسان در جامعه روز به روز نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha