قدرتمندی در فرهنگ و اقتصاد با بهره‌گیری از سخنان رهبری
کد خبر: 4001190
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

قدرتمندی در فرهنگ و اقتصاد با بهره‌گیری از سخنان رهبری

مدیر اندیشکده راهبردی سعدا گفت: در سه مؤلفه نظامی، امنیت و بین‌الملل زیر نظر رهبری و دارای قدرت هستیم و اگر در مؤلفه اقتصاد و فرهنگ به سخنان مقام معظم رهبری گوش فرا دهیم به قدرت خواهیم رسید.

اگر به سخنان رهبری گوش دهیم در فرهنگ و اقتصاد قدرتمند می‌شویمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید محمد راجی، استاد حوزه و دانشگاه و مدیر اندیشکده راهبردی سعدا، ظهر امروز هفتم مهرماه، در همایش «خاکریز دوم» با محوریت نقش خانواده در دفاع مقدس و مؤلفه بانوی طراز انقلاب که در کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: قله زیارت اربعین، فلسفه قیام امام حسین(ع) است. این فراز وظیفه امت اسلام را در طول تاریخ مشخص می‌کند.

وی افزود: تشکیل، تثبیت و تداوم، سه مرحله مهم انقلاب حسینی است. در انقلاب ما تشکیل انقلاب در سال ۵۷ صورت گرفت و بعد از آن قرار بود انقلاب تثبیت شود و لذا تداوم انقلاب نقش حضرت زینب(س) را می‌خواهد.

راجی اضافه کرد: در زمان امام حسین(ع) ذهن مردم در جهل بود و حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با سخنرانی خود ورود پیدا کرده و چالش ذهنی مردم را مرتفع کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: اگر مردم در جهل قرار گیرند طاغوت حکومت خواهد کرد. امام حسین(ع) قیام کرد تا مردم از جهل خارج شوند و قبل از جهاد نظامی، جهاد حضرت تبیینی بود.

راجی ادامه داد: دفاع مقدس تمام شد و به برکت خون شهدا، رزمندگان و خانواده شهدا انقلاب  تثبیت شد، اما مسیر انقلاب در حال حرکت است و امواج به سمت این کشتی می‌آید و تداوم آن با روشنگری اتفاق می‌افتد.

برای رفع چالش ذهنی مردم نیازمند جهاد تبیینی هستیم

وی بیان کرد: اکنون ما باید عملیات را طرح‌ریزی کنیم. مهمترین چالش و مشکل کشور چالش ذهنی است و به گفته رهبری دشمن در برخی از امور توانست ذهن ما را تغییر دهد. این چالش ذهنی به جهاد روشنگری و فکری نیازمند است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعدا تصریح کرد: مقام معظم رهبری برای چندمین بار دستور جهاد تبیینی  دادند. مگر حضرت امام(ره) نفرمود؛ سوسنگرد مهران آباد شود. ما نباید بگذاریم حرف بنیانگذار انقلاب اسلامی روی زمین بماند.

وی گفت: امروز بانوی طراز انقلاب کاری را باید انجام دهد که حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) انجام دادند. حضرت زینب با خطبه‌خوانی روشنگری کردند و جریان غدیر را منزل به منزل یادآوری می‌کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: انقلاب اسلامی قدرتمند، مهربان و مظلوم است و هر کسی به این انقلاب لگد می‌زند. بعد از حکومت امام علی(ع) مظلوم‌تر از نظام جمهوری اسلامی نبوده است.

جمهوری اسلامی احیاگر پیاده‌روی اربعین است

مدیر اندیشکده راهبردی سعدا اظهار کرد: جهاد تبیینی سخت است و ریشه‌ای تر از این جهاد نیست. از طرفی جهاد تبیینی نیازمند استقامت، سواد و مطالعه است و فضای مجازی، بدنه انقلاب را تغییر می‌دهد.

وی افزود: عراق در جریان اربعین سهمیه اعلام کرد و به ۳۹ هزار نفر اجازه ورود از مرز هوایی داده شد. از طرفی القا شد که جمهوری اسلامی مخالف اربعین است، در صورتی که جمهوری اسلامی پیاده‌روی اربعین را احیا و رادیو اربعین را راه‌اندازی کرد. امنیت عراق را در اوج حضور داعش ایجاد کرد و به وزارت بهداشت دستور داد تا سلامت زائران تامین شود.

راجی با اشاره به اینکه پاسخ به شبهات و چالش‌های ذهنی وظیفه ماست، بیان کرد: اینجا روشنگری لازم است. امروز ما باید این جهاد را انجام دهیم وگرنه دشمن به ما حمله خواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز در دفاع مقدس شبهاتی وارد می‌کنند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم این شبهات به گوش افراد جامعه خواهد رسید. نیاز است تا نمایشگاهی برای رفع شبهات ذهنی برپا شود. امروز انقلاب مورد احترام دنیاست و به اقتدار خود رسیده است. این اقتدار باید به گوش جوانان ما نیز برسد.

راجی اضافه کرد: یک مؤلفه اقتدار نظام جمهوری اسلامی، قدرت نظامی است که بودجه ما در این زمینه ۱۲ میلیارد دلار است، اما قدرت نظامی به قدری است که تحلیلگران آن را جزو ۱۲ قدرت نظامی دنیا می‌دانند.

مدیر اندیشکده راهبردی سعدا افزود: روزی در آمریکا موافقان و مخالفان جنگ شکل می‌گیرد، اما چرا در ۱۱ سپتامبر حمله نکردند؟ اگر جنگ شروع شود روز اول ۱۷ هزار سرباز ایرانی را می ‌کشند البته این موضوع مربوط به ۲۰ سال پیش بود که به لحاظ امکانات نظامی بسیار در سطح پایین بودیم.

وی بیان کرد: اکنون ۸۰ سال از جنگ جهانی دوم می‌گذرد، اما حتی دشمن یک پایگاه نظامی ایران را مورد اصابت قرار نداد، در حالی‌که ما پایگاه عین اسد را با خاک یکسان کردیم و دیگر اینکه ۴۰ سال پیش ناامن ترین کشور بودیم اما الان در ناامن ترین نقطه، امنیت داریم. مؤلفه دیگر انقلاب اسلامی ایران تأثیرگذاری بر تحولات بین‌المللی است.

 

انتهای پیام
captcha