کتاب «خاطرات رزمندگان غواص آذربایجان غربی» چاپ می‌شود
کد خبر: 4001264
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

کتاب «خاطرات رزمندگان غواص آذربایجان غربی» چاپ می‌شود

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: کتاب «خاطرات رزمندگان غواص آذربایجان غربی» در حال تهیه و تدوین بوده و این کتاب تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.

کتاب « خاطرات رزمندگان غواص آذربایجان غربی» چاپ می‌شوداحد هوشمند قره‌باغ، رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اقدامات حوزه هنری در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: در حال حاضر کتاب «خاطرات رزمندگان غواص آذربایجان غربی» به همت دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان در حال تهیه و تدوین است که این کتاب تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.

وی افزود: این کتاب به خاطرات 60 نفر از رزمندگان استان می‌پردازد که در قالب نیروهای خط‌شکن و غواص لشکر 31 عاشورا در عملیات‌های کربلای ۴، کربلای ۵ و والفجر ۸ در اروندرود و شلمچه حضور داشتند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون در چندین کتاب سعی شده است به موضوع غواصان دفاع مقدس اشاره شود، ادامه داد: از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «آب هرگز نمی‌میرد»، «صد و هفتاد و ششمین غواص» و «غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند» اشاره کرد که به صورت ملی تهیه و چاپ شده است. اما در کتاب « خاطرات رزمندگان غواص آذربایجان غربی» برای نخستین بار است که در سطح استان به موضوع غواصان رزمنده آذربایجان غربی اشاره می‌شود.

هوشمند با اشاره به اینکه در نگارش این کتاب محمد باقر برزگر از غواصان و جانبازان ارومیه به عنوان مشاور مشارکت داشته است، تصریح کرد: کار مصاحبه حضوری با رزمندگان و خانواده شهدای غواص نیز توسط مجتبی اسماعیل‌زاد از هنرمندان ادبیات پایداری استان انجام شده و وی وظیفه گردآوری و تدوین این کتاب را نیز برعهده دارد.

انتهای پیام
captcha