رونمایی از کتاب «به وقت خون؛ مجموعه داستان» در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4001394
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

رونمایی از کتاب «به وقت خون؛ مجموعه داستان» در آذربایجان‌غربی

کتاب «به وقت خون؛ مجموعه داستان» اثر حسین غفاری در آذربایجان‌غربی رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «به وقت خون؛ مجموعه داستان» در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به مناسبت هفته دفاع مقدس آیین رونمایی از کتاب «به وقت خون؛ مجموعه داستان» نوشته حسین غفاری با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ نویسنده اثر، بهرنگ منتخبی، منتقد و نویسندگان و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات دفاع مقدس در سالن جلسات کتاب‌خانه مرکزی ارومیه در 8 مهر برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در این مراسم اظهار کرد: آثار ارزشمند و فاخر نویسندگان دفاع مقدس، هدایایی به شهدای ایران اسلامی محسوب می‌شود چرا که همه ما امنیت خود را مرهون شهدای میهن اسلامی هستیم.

خدیجه معصومی افزود: رسالت ما در آذربایجان غربی بسیار گسترده است چرا که این استان به عنوان دومین پایتخت دفاع مقدس نقش کلیدی در پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس داشته است و تلاش می‌شود حمایت از شعرا و نویسندگان بومی که در این حوزه قلم می‌زنند، مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از سال 68 تا 99 حدود 20 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در کشور به چاپ رسیده که بیشترین آثار چاپ شده مربوط به سال 1395، با یک هزار و 265 عنوان کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در مجموعه کتاب‌خانه‌های عمومی بیش از 172 هزار نسخه کتاب در حوزه دفاع مقدس در دو دسته موضوعی تاریخ ایران و ادبیات فارسی وجود دارد.

وی تصریح کرد: درصدد هستیم تا آثار نویسندگان بومی استان در حوزه دفاع مقدس را در دسترس عموم قرار دهیم و با معرفی هر چه بیشتر اين آثار و حمایت از آفرینش آثار ارزشمند و فاخر، ادبیات پایداری جایگاه ویژه خود را به دست آورد، چرا که ادبیات پایداری ایران اسلامی ظرفیت جهانی شدن دارد.

معصومی گفت: کتاب «به وقت خون؛ مجموعه داستان» مجموعه داستان‌هایی در حوزه دفاع مقدس بوده که توسط حسین غفاری تألیف و در سال جاری چاپ شده و امید است با معرفی این اثر قدم مثبتی در راستای ادای دین به شهدا و ترویج فرهنگ شهادت برداشته شود.

منتقد اثر خاطرنشان کرد: در تاریخ ایران جنگ‌های فراوانی بوده اما دوران دفاع مقدس، درخشان‌ترین حادثه تاریخ معاصر ایران است و اتحاد و همدلی مردم ایران در این دوران منحصر به فرد است و آثار منتشر شده در این حوزه، برای آشنایی مردم با این دوران ارزشمند و مؤثر است.

بهرنگ منتخبی اضافه کرد: این اثر یک مجموعه خاطرات است که با زاویه دید  دانای کل نوشته شده و طرح جلد کتاب، گویای موضوع اثر است، از مزایای دیگر اثر حروف‌چینی آن بوده که بدون هیچ غلط املایی به چاپ رسیده است.

وی گفت: بن مایه اثر واقعی و رئال بوده و نوعی مجموعه خاطرات محسوب می‌شود و در عنوان کتاب استفاده از عبارت «مجموعه خاطرات» ارجح‌تر بوده چرا که داستان دارای عناصر مختص خود است.

نویسنده اثر نیز اظهار کرد: کتاب «به وقت خون»، سومین مجموعه داستان من در حوزه دفاع مقدس است، اولین مجموعه داستان بنده در سال 1380 با عنوان «مشک و بیدمشک» منتشر شده است.

حسین غفاری عنوان کرد: این اثر در سال جاری توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به چاپ رسیده است.

 

انتهای پیام
captcha