تسلیت شخصیت‌ها و گروه‌های لبنانی در پی درگذشت همسر امام موسی صدر
کد خبر: 4001473
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

تسلیت شخصیت‌ها و گروه‌های لبنانی در پی درگذشت همسر امام موسی صدر

گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های سیاسی لبنان در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت بانو پروین خلیلی، همسر امام موسی صدر را تسلیت گفتند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اللواء، جنبش امل و مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با صدور بیانیه‌هایی درگذشت همسر امام موسی صدر را تسلیت گفتند. در این بیانیه‌ها آمده است که آن مرحومه مظهر یک بانوی مکتبی و جهادی بود و عمری را در سوز و فراق و درد و رنج و به امید بازگشت امام موسی صدر گذراند.

در این بیانیه‌ها همچنین از شکیبایی و استقامت ایشان در سال‌های ربوده شدن امام موسی صدر تجلیل و از خداوند منان برای آن مرحومه علو درجات و بهشت برین مسئلت شده است.

 جنبش امل و  مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از مردم لبنان خواستند به پاسداشت فداکاری‌های آن بانوی مومنه، در مراسم تشییع پیکر ایشان در روز شنبه دهم مهرماه حضوری گسترده داشته باشند.

از سوی دیگر نبیه بری، رئیس مجلس لبنان نیز در پیامی درگذشت همسر امام موسی صدر را به خانواده ایشان تسلیت گفت.

بانو حاجیه پروین خلیلی عصر امروز پنچ شنبه هشتم مهرماه ۱۴۰۰ پس از یک دوره بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعیان و جنبش امل لبنان به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) نُهم شهریور سال ۱۳۵۷ (۳۱ آگوست ۱۹۷۸) در جریان دیدار رسمی از لیبی که به دعوت معمر القذافی، رئیس‌جمهور وقت این کشور صورت گرفت، ربوده و ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت او و همراهانش اطلاعی در دست نیست.

انتهای پیام
captcha