وحدت عملی؛ مانع اصلی نفوذ دشمنان بین امت مسلمان
کد خبر: 4003153
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

وحدت عملی؛ مانع اصلی نفوذ دشمنان بین امت مسلمان

امام‌جمعه سنندج وحدت عملی را مانع اصلی نفوذ دشمنان بین امت مسلمان دانست و افزود: در این راستا مسلمانان جهان باید تمام تلاش خود را برای تقویت برادری، اتحاد و انسجام واقعی در دنیای اسلام به‌کار گیرند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه سنندج، امروز، 16 مهرماه در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته به حلول ماه ربیع‌الاول و میلاد پیامبر(ص) اشاره و اظهار کرد: وجود پیامبری از جنس عشق، محبت، عظمت و اسوه اخلاق زمینه‌ساز عزت و اقتدار امت اسلامی در سراسر جهان بوده است و بر این اساس همه باید پیرو واقعی و راستین پیامبر اکرم(ص) باشیم.

وی وحدت عملی را مانع اصلی نفوذ دشمنان بین امت مسلمان دانست و افزود: در این راستا مسلمانان جهان باید تمام تلاش خود را برای تقویت برادری، اتحاد و انسجام واقعی در دنیای اسلام به کارگیرند.

امام‌جمعه سنندج با اشاره به اینکه امروز از کردستان تا خراسان رضوی چراغ علم و عرفان و اتحاد روشن است، بیان کرد: آرامگاه امامزاده هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع) و امامزاده سیدعبیدالله برادر امام رضا(ع)، نقطه اشتراک بین تسنن و تشیع در استان کردستان قرار دارد و این دو آرامگاه بسیار مورد احترام مردم کردستان هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه وقف و جایگاه ارزشمند این سنت حسنه در اسلام افزود: واقف با اهدای اموال خود در امور خیر برای خود هم اجر دنیوی و اجر اخروی کسب می‌کند و اجر این کار حسنه نزد پروردگار خواهد ماند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی ادامه داد: امنیت و آسایش مردم مرهون تلاش و مجاهدت‌های نیروهای نظامی و انتظامی است و همه قدردان زحمات آنان هستیم.

وی به اهمیت مسئولیت در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: کسانی که مسئولیت برعهده می‌گیرند باید با تمام توان و خالصانه برای خدمت به مردم و رفع مشکلات جامعه تلاش کنند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه برخی جوانان به دلیل مشکلات مالی و نبود شغل قادر به ازدواج نیستند، یادآور شد: مسئولان وظیفه دارند برای اشتغال جوانان و فراهم کردن زمینه ازدواج آنان تلاش کنند، چراکه قشر جوان چشم انتظار کمک دولت و مسوولان هستند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در سخنان پیش خطبه نماز جمعه هم به مناسبت دهه وقف، اظهار کرد: این استان در زمینه سیره جاریه وقف در شهرها و روستاها به‌ویژه وقف مساجد، رتبه اول را در کشور دارد که بسیار ارزشمند است.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است غیر از وقف به مسجد، در زمینه ایتام، نیازمندان و ازدواج، وقف صورت گیرد، افزود: سالانه به طور میانگین ۵۰ وقف در کردستان صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف کردستان به استفاده از ظرفیت مردم برای مدیریت اماکن وقف شده اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته کار خوبی صورت گرفت و تمام رقبات در سامانه بانک اطلاعاتی اوقاف ثبت شد، ضمن اینکه اراضی وقفی کشاورزی به صورت مشارکتی در اختیار جوانان برای اشتغال و درآمدزایی قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha