وحدت شیعه و سنی ضرورت عقلی و شرعی است
کد خبر: 4007120
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
امام‌جمعه اصفهان:

وحدت شیعه و سنی ضرورت عقلی و شرعی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: در دنیای امروز که دشمنان به دنبال توطئه و اختلاف میان مسلمانان هستند، وحدت شیعه و سنی ضرورت عقلی و شرعی محسوب می‌شود.

وحدت شیعه و سنی ضرورت عقلی و شرعی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، امروز، ۳۰ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به وحدت امر کرده است، اظهار کرد: وحدت مسئله‌ای عقلی و شرعی است و مقام معظم رهبری همانند امام خمینی(ره) همواره بر این مسئله مهم تأکید کرده‌اند.

وی افزود: وحدت شیعه و سنی در دنیای امروز که دشمنان به دنبال توطئه و اختلاف میان مسلمانان هستند، یک ضرورت مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد‌.

امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: به فرموده امام صادق(ع)، یکی از صفات و ویژگی‌های انسان مؤمن این است که هر چقدر کار خوب و نیک انجام دهد، باز هم آن را کافی نمی‌داند. ایشان می‌فرمایند: «تلاش شیطان این است تا بندگان خدا سه کار را انجام دهند که در صورت انجام آن کارها نمازشان قبول نخواهد بود؛ اول اینکه اگر عمل کوچکی انجام می‌دهند، آن را خیلی بزرگ ببینند، دوم اینکه گناهی که انجام می‌دهند، فراموش کنند و سوم اینکه خودشان را خیلی بالا در نظر بگیرند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: «مؤمن به طاغوت کفر می‌ورزد»، تصریح کرد: برای اینکه به توحید پایبند باشیم، باید طاغوت را رد کنیم.

وی ادامه داد: اسلام فقط عبادت نیست، بلکه امانت الهی و بار سنگینی است که باید آن را محفوظ نگه داریم و به اصول آن پایبند باشیم.

امام‌جمعه اصفهان اضافه کرد: هیچ‌گاه نباید زیر بار کفر رفت، حتی اگر بمیریم، چنانکه امام حسین(ع) می‌فرمایند: «مرگ با عزت بهتر از این است که زیر بار کسی باشیم که خدا را قبول نداشته باشد.»

انتهای پیام
captcha