هویت هر مجموعه جغرافیایی به حیات زنجیره‌های فرهنگی وابسته است
کد خبر: 4010349
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی:

هویت هر مجموعه جغرافیایی به حیات زنجیره‌های فرهنگی وابسته است

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هویت هر مجموعه جغرافیایی به زنجیره‌های فرهنگی وابسته است، گفت: هر چه از آثار فرهنگی بیشتر منتشر شود باعث می‌شود تا هویت ما حفظ شود.

حوزه هنری خراسان جنوبی به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان‌جنوبی، مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی، شب گذشته، ۱۱ آبان‌ماه در مراسم رونمایی از کتاب «فرعی دوم» نوشته امیر نظام‌دوست، شاعر برجسته خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: انتشارات ملی به این آثار خراسان‌جنوبی که در کمترین امکانات و در کویر تولید شده است توجه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه هویت هر مجموعه جغرافیایی به زنجیره‌های فرهنگی وابسته است، ادامه داد: هرچه از این نوع آثار بیشتر منتشر شود باعث می‌شود تا هویت ما حفظ شود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی ادامه داد: انتشارت سوره مهر یکی از انتشارات برگزیده کشوری است که به این کتاب توجه ویژه کرده است و تلاش کردیم تا به‌دلیل کیفیت خوب و نغز این کتاب را به سمت ملی شدن ببریم.

علی ناصری، فرماندار بیرجند نیز در این مراسم تأکید کرد: یک قدم ملی برای معرفی آثار نویسندگان و شاعران خراسان‌جنوبی باید برداشته شود؛ بحث انتشار و رونمایی از کتاب‌های تحقیقی و شعر در استان با کمک و همکاری انجمن‌ها در حال افزایش است و این فرصت به وجود آمده تا مورد توجه نگاه ملی قرار گیرند.

هویت هر مجموعه جغرافیایی به زنجیره‌های فرهنگی وابسته است

یادآور می‌شود، کتاب شعر «فرعی دوم» دربرگیرنده دو دفتر با عنوان «غزل» و «بعد از غزل» است؛ در بخش اول این کتاب یعنی «غزل»، ۳۰ شعر با موضوعاتی که اغلب احساسات مختلف انسانی را نشانه رفته‌اند، وجود دارد و قسمت دوم و «بعد از غزل» هم ۱۰ شعر با قالب‌هایی مثل مثنوی بیان شده است.

این کتاب با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان‌جنوبی تهیه شده است و از سوی انتشارات سوره مهر در ۶۸ صفحه و ۱۲۵۰ نسخه منتشر و عرضه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha