طلاب در جهت تحقق آزروهای دست‌یافتنی مردم تلاش کنند
کد خبر: 4010542
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

طلاب در جهت تحقق آزروهای دست‌یافتنی مردم تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه روحانیت باید در جهت تحقق آزروهای دست‌یافتنی مردم تلاش کنند، اظهار کرد: وظایف امروز روحانیت، دشمن‌شناسی، تحصیل علم و کسب تقواست.

جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه کمالیهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد، ۱۲ آبان در جلسه «درس اخلاق» مدرسه علمیه کمالیه خرم‎آباد، با اشاره به آیه هشتم سوره شمس اظهار کرد: خداوند در آیه هشتم سوره شمس «فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها» ۱۱ مرتبه به خورشید، ماه، شب، روز، آسمان، زمین و نفس سوگند یاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند مسیر خوبی را به انسان نشان داده است و خمیرمایه انسان را طوری ساخته است که مسیر خوبی و بدی را می‌شناسد، ادامه داد: کسانی که درونشان را پاک و تطهیر کردند رستگار هستند و کسانی که خوبی‌هایشان گم شد و بدی‌هایشان غلبه پیدا کرد ناکام شدند و امیدشان ناامید شد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه امروز دنیای اختراعات و اکتشافات است، افزود: اگر این رشد و پیشرفت در دست افرادی قرار گرفت که اهل فلاح و رستگاری بودند، نفع آن مردم می‌رسد اما اگر علم و پیشرفت در دست افرادی قرار گرفت که اهل معصیت و چپاول باشند، عموم مردم از آن بی‌بهره می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه راه تقویت علم گسترش تعلیم و تربیت است، افزود: در نظام اسلامی باید به شکلی برنامه‌ریزی کرد که مردم بر مبنای تعلیم و تربیت دینی رشد کنند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت وظیفه دارند خود را از آلودگی‌ها پاک، صفات پسندیده جایگزین را تقویت کرده تا تعلیم و تربیت دینی شکل بگیرد، اظهار کرد: نسل گدشته به وظیفه خود عمل کردند در روزگاری که رفتن آمریکا از کشور آرزو بود مردم رژیم پهلوی را برکنار کردند. امروز جبهه مقاومت پشت دیوارهای اسرائیل است کمااینکه مردم درخواست‌هایی دارند که باید در جهت تحقق آن‌ها تلاش کرد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه نسل گذشته ما به استقلال و آزادی که در رژیم پهلوی بخشی از آرزوهای دست نیافتنی بود، دست یافتند، ادامه داد: روحانیت در جهت تحقق آزروهای مردم تلاش کند کمااینکه شرط آن دشمن‌شناسی است و وظیفه روحانیت بصیرت‌ا‌فزایی و شناخت دشمن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه روحانیت با تحصیل علم، تقویت رابطه با خدا و کسب توشه تقوا در جهت تحقق آرزوهای دست‌یافتنی مردم تلاش کند، ادامه داد: امروز چراغ علم و فصیلت در دست اساتید حوزه و دانشگاه است.

انتهای پیام
captcha