واکسیناسیون نوبت سوم برای گروه‌های هدف در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4011931
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

واکسیناسیون نوبت سوم برای گروه‌های هدف در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به واکسیناسیون عمومی در استان، گفت: هر چه جلوتر می‌رویم ایمنی جمعی بیشتری حاصل می‌شود و در حال حاضر واکسیناسیون نوبت سوم برای سالمندان و افراد دارای نقص ایمنی فراهم شده است.

مجید شیرانی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به‌نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی، رئیس این دانشگاه با اشاره به اینکه شرایط کرونا در کشور و استان نسبتاً باثبات است و علائمی دال بر شروع موج ششم بیماری در استان مشاهده نمی‌شود، اظهار کرد: این در حالی است همواره با یک افت و خیزهایی رو به رو هستیم.

وی، از انجام واکسیناسیون و پوشش بیش از ۶۰ درصدی جمعیت واجد شرایط در استان برای تزریق نوبت اول و پوشش بیش از ۸۰ درصدی در دریافت هر دو دز واکسن به عنوان نقطه قوت برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا یاد کرد و افزود: هر چه جلوتر می‌رویم ایمنی جمعی بیشتری حاصل و در حال حاضر واکسیناسیون نوبت سوم برای مسن‌سالان و افراد دارای نقص ایمنی فراهم شده است.

وی با ابراز نگرانی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آسیب جدی آموزش با شیوع بیماری کرونا اشاره و اظهار داشت: با توجه به ضرورت حضوری شدن آموزش و بازگشایی مدارس باید مراقبت‌های لازم انجام و با هوشیاری بیشتر اقدام و در صورت مشاهده افزایش موارد ابتلا در یک منطقه با سرعت بیشتری در خصوص تعطیلی‌ها تصمیم‌گیری کرد.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل و دستورالعمل‌‌های بهداشتی در بازگشایی‌ها به‌ویژه بازگشایی مدارس، گفت: هرچه سن دانش‌آموزانکمتر باشد باید مراقبت‌های بیشتری انجام شود که در این راستا با همکاری تیم‌های بهداشتی و آموزش و پرورش، به طور منظم و سرزده از مدارس بازرسی به‌عمل خواهد آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۵ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشتند که از این تعداد ۹۷ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شدند.

شیرانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه آزمایش ۱۰۲ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۳۲ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید-۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

به گفته وی، هم اکنون ۲۲۴ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد، ۱۷۴ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماری هستند.

وی با ابراز تأسف از اینکه، طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در استان گزارش شد، بیان کرد: مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را ۱۶۸۶ نفر است. هم اکنون ۲۹ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

انتهای پیام
captcha