اهداف شوم دشمن در راستای ضربه به جامعه دانشگاهی و علمی
کد خبر: 4014246
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

اهداف شوم دشمن در راستای ضربه به جامعه دانشگاهی و علمی

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اقدامات دشمن در راستای ضربه زدن به انقلاب گفت: دشمن در حوزه فرهنگی برای این انقلاب و به‌ویژه دانشجویان و نیروهای جوان برنامه‌ریزی کرده است که باید برای مصون ماندن آنان از این تهاجم اقدام عملی انجام داد.

آیت الله صفایی یوشهری امام جمعه بوشهربه گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، روز گذشته، 26 آبان در نشست با حجت‌الاسلام سیدمحمود نبوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور که در مجتمع آدینه برگزار شد گفت: دشمن در حوزه فرهنگی برای این انقلاب و به‌ویژه دانشجویان و نیروهای جوان برنامه‌ریزی کرده است که باید برای مصون ماندن آنان از این تهاجم اقدام عملی انجام داد.

وی با اشاره به اهداف شوم دشمن در راستای ضربه به جامعه دانشگاهی و علمی کشور خاطرنشان کرد: دشمن امروز تربیت و فرهنگ جامعه دانشگاهی را هدف قرار داده است و باید با اقتدار و تیزبینی جلوی این تهاجم فرهنگی را گرفت و در این میان باید علم با معنویت و اخلاق همراه باشد و همچنین  باید تحلیل‌های دشمن‌شناسی و نحوه مقابله با تهاجم فرهنگی بخوبی تدوین و راهکارهای لازم برای عملیاتی شدن این طرح‌ها ارائه شود.

صفایی‌بوشهری ضمن تأکید بر به‌کارگیری علم در کنار ایمان و تخصص اظهار کرد: علم، ایمان، تخصص و تعهد امری مهم در جامعه اسلامی به شمار می‌آید و در همین راستا باید بر اساس اندیشه‌های تربیتی رهبری معظم انقلاب تحولی اساسی در حوزه‌های تربیتی صورت گیرد.

امام‌جمعه بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر در هر استان ۱۲۵ نهاد فرهنگی فعالیت دارند که ۷۵ تا ۸۰ درصد بودجه ای که در اختیار این نهادها قرار می‌گیرد صرف امور جاری هزینه و تنها ۲۰ درصد در زمینه فرهنگی هزینه می‌شود اما با توجه به شرایط موجود و دسیسه‌های دشمن در فضای حقیقی و مجازی برای ضربه زدن به نسل جوان جامعه باید برنامه مناسب و شایسته‌ای در حوزه تعلیم، تربیت و بصیرت دانشجویان تدوین و عملیاتی شود.

صفایی‌بوشهری کفت: فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی مردم استان بوشهر از دیرباز در حوزه توجه به دین و مذهب دارای تاریخ درخشان و باسابقه است و این مهم در فرهنگ مردم این استان نهادینه است و همچنین در سالیان اخیر، این استان جزو پنج استان برتر جوان و سه استان امن کشور معرفی شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گفت: امروز ۴۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌ پیام نور کشور مشغول به تحصیل هستند و ارزان‌ترین دانشگاه کشور به شمار می‌رود و قبل از کرونا و مجازی‌شدن آموزش دانشگاه‌ها ساختار دانشگاه پیام نور به صورت مجازی بوده و در این شرایط ضربه‌ای به این دانشگاه وارد نشد چون اساس آن کتاب محور بوده است و  در زمان حاضر نیز ۳۰ درصد قبولی‌های ارشد در دانشگاه‌های معتبر کشور از دانشگاه پیام نور است.

وی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس ادامه داد: تقویت اعتماد به نفس و خودباوری بین جوانان، رشد باورهای دینی و مدیریت دفاع مقدس با تکیه بر باورهای دینی از دیگر دستاوردهای ارزشمند دوران دفاع مقدس است و اگر امروز در دانشگاه‌ها کارهای فرهنگی و علمی مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود به طور یقین به پیروزی مضاعفی در این نهاد رسیده‌ایم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha