معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی داستانک «ذکر خیر»
کد خبر: 4016636
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی داستانک «ذکر خیر»

برگزیدگان نهایی نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» که با هدف نهادینه کردن فرهنگ کار خیر در تأمین نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان کشور و به همت مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان برگزار شده بود، معرفی شدند.

نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر»

به گزارش ایکنا، به نقل از واحد سلامت اجتماعی مرکز بهداشت استان اصفهان، محمدحسن مردانی، دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» از انتخاب و معرفی برگزیدگان نهایی این رخداد ادبی خبر داد و اظهار کرد: پس از بررسی چندباره آثار رسیده به جشنواره، لحاظ کردن شاخص‌های فنی و محتوایی و گفت‌وگو و تبادل نظر میان داوران، مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان به‌عنوان برگزار کننده این رخداد ادبی، سه نفر را به‌عنوان برگزیدگان نهایی معرفی کرد و دو نفر نیز عنوان شایسته تقدیر را کسب کردند.

وی افزود: نفر اول این جشنواره، هدا حشمتیان از کرمانشاه است که برای رعایت اصول فنی، خلق ایده‌های بکر و پرداخت عاطفی و شورانگیز به موضوع کار خیر در داستانک‌های «هزاران چشم» و «لذت شنیدن» و نیز پرداختن به فضایی تمثیلی، جذاب و انتزاعی در داستانک «سپرده بلندمدت» از سوی هیئت داوران انتخاب شد.

دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه ذکر خیر، نفر دوم را رضوان رستم‌زاده از مشهد معرفی کرد که به‌دلیل رعایت اصول فنی و خلق ایده‌ای ممتاز در بهره‌گیری از فرآیندهای علم فیزیک و تشبیه آن به امور خیرخواهانه در داستانک «تصعید»، مورد انتخاب داوران جشنواره قرار گرفت.

وی ادامه داد: نفر سوم جشنواره نیز مهدی عزیزاللهی از اصفهان است که برای رعایت اصول فنی و ارائه توصیفی جامع، جذاب و زیبا از اقدام خیرخواهانه در ساخت یک بیمارستان در داستانک «چار هفت تا»، از سوی هیئت داوران انتخاب شد.

مردانی، نخستین نویسنده شایسته تقدیر را مریم گل‌چمن از بوشهر معرفی کرد که به‌دلیل رعایت اصول فنی و ترسیم فضاهای بکر و خلاق در انجام امور خیرخواهانه، به‌ویژه در داستانک‌های «میراث‌داران 72 تن» و «انتظار سرخ» مورد اقبال هیئت داوران قرار گرفت.

به گفته وی، طیبه شجاعی از کرمان نیز دومین نویسنده شایسته تقدیر است که به‌دلیل رعایت اصول فنی و ترغیب صاحبان تمکن و فعالان عرصه اقتصاد به ورود به حیطه سلامت و انجام کمک‌های خیرخواهانه در داستانک «عبور از دیوار سیمانی»، این عنوان را کسب کرد.

دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» با بیان اینکه بیش از 500 اثر داستانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و طی سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت، تصریح کرد: رعایت اصول فنی داستان‌نویسی، توجه به قواعد صحیح نگارش، بداعت طرح و خلاقیت در ایده، اثرگذاری و انتقال پیام مناسب و همخوانی با محورهای موضوعی جشنواره، از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب آثار برتر بوده است.

یادآور می‌شود، نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» به همت مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان، مزین به نام امام هادی(ع) و با همکاری اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری و برخی دیگر از ادارات فرهنگی اصفهان، با هدف نهادینه کردن فرهنگ کار خیر در تأمین نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان کشور برگزار شد و قرار است آثار منتخب این جشنواره در قالب‌های متنوع مکتوب و چندرسانه‌ای منتشر شود.

انتهای پیام
captcha