هدف نهایی ورزش در اسلام غلبه بر هوای نفس است
کد خبر: 4017307
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
رئیس‌کل دادگستری لرستان:

هدف نهایی ورزش در اسلام غلبه بر هوای نفس است

رئیس‌کل دادگستری لرستان در روایات اسلامی آمده است که دو نعمتی که بر ما مجهول است صحت و سلامت و امنیت است، گفت: صحت و سلامت بر امنیت مقدم است از طرفی هدف ورزش در اسلام غلبه بر هوای نفس است.

محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد رزم، رئیس‌ کل دادگستری لرستان، عصر دوشنبه، هشتم آذرماه در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ و قهرمانان کشتی آزاد ارتش‌های جهان در لرستان، اظهار کرد: آقایان امیری، محمدیان، سرلک و قیاسی از لرستان در آوردگاه‌های جهانی و مسابقات پارالمپیک و کشتی، باعث افتخار ایران و استان شدند.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از قهرمانان جهانی استان امری ارزشمند است و باید ادامه پیدا کند، افزود: متولیان امر ورزش استان اعتبارات لازم را جذب و استعدادهای فراوان ورزشی استان را شناسایی کنند.

رزم دوری از کسالت و تنبلی را از فواید ورزش برشمرد و گفت: ورزش ضامن سلامت و تعادل روان است و همان‌طور که روح بر جسم تأثیر دارد، ارتقای سلامت عمومی جامعه در گرو توجه به ورزش همگانی است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه ورزش قهرمانی از جنبه‌های گوناگون دارای ارزش است، ایجاد روحیه نشاط و سلامت روح را از دیگر فواید ورزش برشمرد و اضافه کرد: ورزشکاران نسبت به کسانی که اهل ورزش نیستند انرژی مثبت و شادابی ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه ورزش در جمهوری و منایع دینی جایگاه ارزشمندی دارد و آنچه از تعابیر دینی برداشت می‌شود بیان‌کننده این مطلب است که هیچ کسی معاف از ورزش کردن نیست و ورزش امری ضروری است، افزود: در جمهوری اسلامی ایران برای سنین مختلف ورزش‌های مطابق با سن و سال وجود دارد.

رزم با تأکید بر اینکه در روایات اسلامی آمده است که دو نعمتی که بر ما مجهول است صحت و سلامت و امنیت است، اضافه کرد: صحت و سلامت بر امنیت مقدم است از طرفی هدف ورزش در اسلام غلبه بر هوای نفس است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه ورزشکار در فرهنگ اسلامی یاری‌گر مظلوم و دشمن ظالم است، بیان کرد: تمرین و ممارست در ورزش باید نتیجه روحانی و معنوی داشته و ورزش وسیله‌ای برای رسیدن به رشد معنوی و تدین است.

وی بهترین راه برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی را ورزش دانست و با اشاره به اینکه ورزش ابزاری برای دور شدن از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس، فرماندهان ارتش و سپاه ورزشکار بودند.

انتهای پیام
captcha