ایران ندای وحدت اسلامی را در جهان طنین‌انداز کرد
کد خبر: 4018055
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
ماموستا نقیبی:

ایران ندای وحدت اسلامی را در جهان طنین‌انداز کرد

مدیر مرکز اسلامی بانه گفت: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری است که ندای وحدت اسلامی را فریاد زده و به الگویی برای همه آزادی‌خواهان تبدیل شده است.

 ماموستا عابد نقیبی، مدیر مرکز اسلامی بانهبه گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عابد نقیبی، مدیر مرکز اسلامی بانه، روز گذشته، 11 آذر در جمع طلاب، روحانیون و فرهیختگان بانه اظهار کرد: این شهرستان مرزی با مردمانی غیور و مرزدارانی امین عاشق انقلاب و رهبری بوده و سالیان متمادی از مرزهای کشور دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه تقدیم هشت شهید روحانی و صدها شهید دیگر گویای مجاهدت و ایثارگری مردم بانه است، افزود: روحانیون اهل سنت جزو اولین گروه‌هایی بودند که با امام خمینی (ره) بیعت کردند و پس از امام راحل نیز با امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تجدید میثاق کردند.

مدیر مرکز اسلامی بانه افزود: امروز شاهد این واقعیت هستیم که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری است که ندای وحدت اسلامی را فریاد زده است و به الگویی برای همه آزادی‌خواهان تبدیل شده است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه فتاوای رهبر معظم انقلاب در خصوص حرمت مقدسات اهل سنت موجب خوشحالی مسلمانان جهان شده است، یادآور شد: انقلاب اسلامی و اندیشه‌های مقام معظم رهبری به توفیقات مسلمانان برابر کفر جهانی، کمک راهبردی کرده است.

تحقق امت واحده اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، نیز در این نشست اظهار کرد: کلمه امت واحده ۹ بار در قرآن آمده است و هر حرکتی که در مقابل این مبحث باشد از سوی خداوند متعال نکوهش شده است.

وی با بیان اینکه چهل سال است مردم مرزدار بانه حافظ ارزش‌های انقلاب بوده و شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌اند، افزود: افتخار می‌کنیم که در کردستان و شهر مرزی بانه شاهد حضور و فعالیت دانشمندان و علمای بسیاری هستیم. همه ما باید از ماموستا عبدالرحمن خدایی، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ساده‌زیستی، تحصیل علم، تواضع و اخلاص الگو بگیریم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان با اشاره به اینکه باید یاد بگیریم اهل دین و معنویت باشیم و با ساده‌زیستی زندگی کنیم تا مردم از ما دین را بپذیرند، ادامه داد: اگر عالم دینی اهل دنیا باشد مردم به سخنان وی توجه نمی‌کنند.

شهریاری افزود: امت واحده یعنی امتی که جنگ، ترور، تکفیر و تنازع و توهین در آن نیست و اگر امروز این چیزها را در جهان اسلام می‌بینیم اینها همه زائیده خارجی داشته و گاهی هم جاهلان داخلی به آن دامن می‌زنند و دشمنان از جهالت این افراد استفاده کرده‌اند، تا توطئه‌های خود را عملی کنند.

وی با بیان اینکه همراه رسول‌الله بودن و گام نهادن در مسیر ایشان دومین معیاری است که زمینه‌ساز تحقق امت واحده اسلامی است، اظهار کرد: شدت با دشمنان خدا و محبت با مؤمنان و مسلمانان از ویژگی‌های امت رسول الله(ص) است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: زبان، ادبیات و پوشش کُردی برای همه ایرانیان افتخار است، اما انحصار ارزش در یک قومیت قابل قبول نیست چون ارزش اصیل اسلامی تقوا و عمل صالح است. باید در جهان اسلام تلاش کنیم تا مقتدرتر شویم و این مهم در امنیت و همگرایی و همدلی محقق می‌شود چراکه امنیت پس از حاکمیت بر جامعه دومین ارزش است.

شهریاری معیار گزینش در اسلام را شایستگی دانست و افزود: این مهم را رهبر معظم انقلاب در انتخاب دریادار ایرانی برای فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به همه مسئولان نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه امت واحده زمانی محقق می‌شود که در آن فقر ریشه‌کن شده باشد و متأسفانه این مهم در کشور ما هنوز محقق نشده است، افزود: هم افزایی در عدالت و جلوگیری از رانت و رشوه و تبعیض مباحثی است که برای تحقق امت اسلامی مدنظر قرار گیرد. اما تاکنون در راستای کاهش فقر و تبعیض خوب عمل نکرده‌ایم که انتظار می‌رود در دولت جدید این مهم مدنظر باشد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: حاکمیت مقتدر و امنیت و آرامش جامعه از جمله نعمت‌هایی است که مردم کشورهای منطقه ما ندارند و این امنیت ثمره مجاهدت، ایثار و انسجام ملت ایران است. هم‌افزایی نسبت به خدمت‌رسانی مشترک است و وجود مردم کُرد زبان در آن طرف مرزهای غربی ما یک مزیت و فرصت است که علاوه بر مراوده اقتصادی می‌توان مراوده فرهنگی را گسترش دهیم.

شهریاری در پایان سخنان خود از مرزداری و ایثار و مجاهدت مردم مرزدار بانه تقدیر کرد و گفت: همه مردم ایران قدردان این همت والای بانه‌ای‌ها هستند.

انتهای پیام
captcha