آیین رونمایی از پیکره «سرو مشارکت» در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4018240
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

آیین رونمایی از پیکره «سرو مشارکت» در اصفهان برگزار می‌شود

آیین رونمایی از پیکره «سرو مشارکت»، نماد سابقه دیرینه مردم اصفهان در تأسیس تشکل‌های مردمی، همزمان با روز جهانی داوطلب در بوستان شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.

آیین رونمایی از پیکره «سرو مشارکت» در بوستان شهدای مدافع حرم

به گزارش ایکنا، به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، همزمان با روز جهانی داوطلب در  14 آذرماه، از «سرو مشارکت» ساخته دست مرتضی نعمت‌الهی، پیکره‌ساز صاحب سبک اصفهانی در بوستان شهدای مدافع حرم واقع در منطقه 11 شهرداری اصفهان رونمایی می‌شود.

ژاله کرمانی، رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر، گفت: مردم اصفهان از دیرباز در امور خیر و فعالیت‌های داوطلبانه پیشتاز بوده‌اند، به‌طوری که اصفهان را شهر خیرین نیز می‌نامند.

به گفته وی این موضوع در تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد، خیریه‌های مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مراکز قرآنی، انجمن‌های حمایت از بیماری‌ها و بسیاری انجمن‌های دیگر که مراکز و تشکل‌های فرهنگی، اجتماعی و مردمی محسوب می‌شوند و هر کدام در امور خیر و داوطلبانه فعالیت‌های مستمری داشته‌اند، به خوبی قابل مشاهده است.

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: در همین راستا همزمان با روز جهانی داوطلب، مصادف با 14 آذرماه(5 دسامبر)، مدیریت شهری با توجه به سابقه دیرینه اصفهانی‌ها در تأسیس تشکل‌های مردمی، قصد دارد با حضور جمعی از مسئولان استانی از پیکره «سرو مشارکت» رونمایی کند.

وی در تشریح ویژگی‌های سرو مشارکت، گفت: سرو از جمله درخت‌های ایرانی است که به ثبت ملی رسیده و مختصات بصری و معنایی آن، حکایت از همبستگی و اتحاد دارد که به وسیله فلزهایی که در این اثر گره خورده، شکل گرفته است؛ به همین دلیل، این مجسمه با تمثال سرو طراحی شده تا نمادی باشد از استقامت و درهم‌تنیدگی دست‌هایی که می‌سازند و مشارکت می‌کنند.

کرمانی در خصوص پیوند با مفاهیمی که این اثر به ذهن مخاطب متبادر می‌کند، گفت: مفهوم سرو به‌عنوان نماد آزادگی، پایداری و زندگی توصیف می‌شود و فعالیت‌های مردم اصفهان در امور داوطلبانه و خیریه نیز اهدای زندگی به همنوعان خودشان به‌شمار می‌رود؛ به همین دلیل، اثر استاد نعمت‌الهی برای این امر مهم انتخاب شده است.

انتهای پیام
captcha